Societat

Cessament Pere Palacín com a DG d’Energia, Mines i Seguretat Industrial

Cessament Pere Palacín com a DG d'Energia, Mines i Seguretat Industrial

Avui ja és públic el cessament com a Director General d’Energia, Mines i Seguretat Industrial, Pere Palacín (fill de Vilaller – Alta Ribagorça), per part de la consellera d’Empresa i Coneixement, enginyer industrial i Dr. en administració i direcció d’empreses. Segon la CUP, és un exemple del que hauria de ser una incompatibilitat clara per ocupar el càrrec, un exemple de portes giratòries del sector privat al públic, fent la funció de lobby, ja que va ser alt càrrec d’ENHER (abans que aquesta fos absorbida per ENDESA) i de Red Eléctrica España SA (durant 14 anys), empresa ara privada que cobra un dineral públic directament de l’estat per la distribució de l’energia elèctrica. És molt destacable també el fet que Palacín va ser un dels responsables de la liberalització del mercat elèctric, ideant un sistema, l’OMEI (operadora del mercat elèctric intradiari espanyol), mitjançant el qual cada dia es subhasta l’energia i se n’estableix el seu preu, sistema totalment especulatiu que, des de que es va implantar, va fer multiplicar el preu que paguem a les cases per l’electricitat.

Al mateix temps ha donat els respectius permisos de prospecció minera a empreses mineres, algunes filials de multinacionals de capital australià, en zones altament protegides com les de Salau (al terme municipal d’Alt Àneu i dins del cor del Parc Natural de l’Alt Pirineu) i com les de la zona del Baix Pallars, molt properes a un espai natural protegit com és l’estany de Montcortés, també PEIN i inclòs en la Xarxa Natura  2000.

A partir d’ara assumirà les seves funcions fins a nou nomenament, en Joaquim Ferrer, actual Secretari d’Empresa i Competitivitat, llicenciat en ciències econòmiques i empresarials, ex-alcalde de Vilassar de Mar.

Des de la CUP demanen que el nou DG tingui la capacitat per afrontar les lluites que han de venir i la valentia de defensar els interessos públics i no els de les empreses privades.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.