Societat

Ciència per tornar a caminar

Ciència per tornar a caminar

L’exosquelet ideat per l’enginyer industrial lleidatà Josep Maria Font i el seu equip del Laboratori d’Enginyeria Biomecànica (BIOMEC) de la UPC està cada vegada més a prop de convertir-se en una realitat que permeti a persones amb lesions medul·lars tornar a caminar sense que hagin de fer un gran esforç.

I és que a la prova pilot que van dur a terme fa més d’un any amb una dona de Galícia s’ha sumat ara l’interès de l’Institut Guttmann. “L’està testant un dels seus pacients. És un home que va en cadira de rodes, però que pot moure’s amb caminador, encara que amb molta dificultat. En canvi, amb l’exosquelet ho fa amb més facilitat. Funciona bé i l’institut creu en el projecte”, explica Font, originari d’Agramunt.

La reconeguda institució confia tant en el projecte que aportarà quatre pacients més a les proves l’any que ve abans que es faci la validació i la certificació de l’aparell. “Si tot surt bé crec que d’aquí a dos anys podrem comercialitzar-lo. Ara estem definint el model de negoci perquè l’objectiu és que sigui més barat que els exosquelets que hi ha actualment al mercat (ronden entre els 80.000 i els 100.000 euros)”, segons apunta Font.

Seleccionat per Craash Barcelona d’entre 35 projectes 

A aquesta sortida al mercat contribueix que el projecte, de nom ABLE (Assistive Biorobotic Low-cost Exoskeleton), acaba de ser seleccionat per Craash Barcelona, un programa impulsat per l’organització Biocat en col·laboració amb el Cimit de Boston, l’acceleradora de projectes de salut amb més experiència del món. A la convocatòria es van presentar fins a trenta-cinc projectes, dels quals només vuit han estat seleccionats. Els seus integrants seran entrenats amb mentors experts d’aquest centre nord-americà per comercialitzar les seues tecnologies i, en una segona fase, viatjaran a França i Holanda per promocionar els seus productes.

  • Què suposa haver estat seleccionats per participar en el programa d’acceleració internacional Craash?

És un pas més per al nostre projecte perquè ens permetrà conèixer inversors dels mercats internacionals i això també ens ajudarà a acabar de dissenyar millor el nostre producte.

  • En quant de temps preveuen poder ser al mercat?

Si tot surt bé creiem que l’exosquelet podria estar comercialitzant-se d’aquí a uns dos anys. Una part del nostre treball ara és definir el model de negoci, ja que un dels nostres objectius és que sigui més barat que els que avui hi ha al mercat.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.