Cultura

Clarinet, violoncel i piano obriran la temporada musical de la UdL

Clarinet, violoncel i piano obriran la temporada musical de la UdL

Seon-hee Myong (piano), Juanjo Mercadal (clarinet) i Peter Thiemann (violoncel), solistes de l’Acadèmia Internacional de Música de Solsona (AIMS), seran els encarregats d’obrir, el pròxim dia 24 d’octubre, a les sis de la tarda, a la sala d’actes del Rectorat, la XXVI Temporada Musical de la Universitat de Lleida. La pianista coreana Seon-hee Myong, establerta fa anys a Barcelona, compta entre altres amb el Premi Helena Rubinstein i el Premi William Patscheck. A més d’haver fet concerts com a solista per tot el món, és membre de la Fundació Barenboim-Said, un projecte de pau musical dedicat a proporcionar educació musical gratuïta a nens i adolescents a Palestina. Mercadal, solista de l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu de Barcelona des de l’any 1984, també col·labora amb la Fundació Barenboim-Said.

Docent a l’Escola de Música i Dansa Fusió de Sant Cugat del Vallès, compagina la seua activitat de músic amb l’administració de l’empresa Brotons & Mercado Ediciones Musicales. Thiemann és el creador d’AIMS i actualment exerceix també de director artístic. Violoncel solista de l’Orquestra Simfònica del Liceu i professor del Conservatori Superior de Música del Liceu, forma part, com Mercadal i Myong, de la Barenboim-Said.

Han escollit obres d’Anton Eberl, Gioachino Rossini, Edoardo Müller, Max Bruch, Niccolò Paganini, Pedro Iturralde, Astor Piazzolla i Franz Liszt per a aquest primer concert de la temporada.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.