Cultura

Conflicte i identitat de gènere, a l’Escorxador amb ‘Limbo’

Conflicte i identitat de gènere, a l'Escorxador amb 'Limbo'

El Teatre de l’Escorxador de Lleida acollirà demà la representació de l’espectacle de dansa Limbo, una reflexió sobre el significat en l’actualitat de ser transgènere. Limbo és la història del trànsit i les vivències de l’Albert, que abans era la Berta. El protagonista, interpretat per l’actriu Mariona Castillo, no pot pujar a un avió perquè el control de seguretat de l’aeroport detecta que al seu carnet d’identitat figura la fotografia d’una noia.

A partir de la seua retenció, la protagonista viu en uns llimbs entre la masculinitat i la feminitat fins que arriba a l’acceptació del seu propi cos. A partir de textos de Miguel Missé i Pol Galofré, el muntatge descriu la lluita d’un ésser humà per reafirmar-se en la seua singularitat. Limbo és obra de la companyia de teatre dansa i música Les Impuxibles, la fusió artística de les germanes Clara Peya (pianista i compositora) i Ariadna Peya (ballarina i coreògrafa).

Clara Peya, una de les creadores més singulars que han aparegut en els últims anys en l’escena musical catalana, va presentar l’any passat el seu setè disc, Oceanes, en una trajectòria en la qual ha comptat amb col·laboracions d’artistes com Sílvia Pérez Cruz, Judit Neddermann o Ferran Savall. Amb Les Impuxibles ha compost la música d’espectacles propis i altres com Clownic, de Tricicle.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Urbanisme i habitatge

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.