Societat

Crearan la Regió d’Emergències del Pirineu per a una major cobertura

Crearan la Regió d'Emergències del Pirineu per a una major cobertura

El conseller d’Interior de la Generalitat, Miquel Buch, va anunciar ahir la creació de la Regió d’Emergències del Pirineu, que agruparà els serveis d’emergències de les comarques d’alta muntanya Alta Ribagorça, Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Alt Urgell i la Cerdanya. Buch es va reunir ahir amb els presidents de les diferents administracions comarcals i els va explicar l’inici dels tràmits per crear la regió “que permetrà donar la màxima cobertura a les emergències del territori”. “Avui iniciem la configuració de la regió d’emergències de les comarques de muntanya, que considerem igual de necessària com ho és la Regió Policial del Pirineu, que ja tenim”, va indicar. La Val d’Aran, amb competències pròpies, no formarà part d’aquesta regió. Buch no va concretar terminis per a la creació de l’organisme i es va referir a la situació econòmica actual, que “segurament alentirà el procés de creació una mica més dels que pretenem, però “el compromís el tenim”.

El titular d’Interior va fer l’anunci durant la visita que va fer ahir a la Seu d’Urgell. Buch va ser al parc de Bombers acompanyat del director general de Prevenció, Manel Pardo. A la tarda va participar en un acte d’homenatge a la sala Sant Domènec al que va ser delegat d’Interior al Pirineu, Josep Palau, mort fa un any, del qual va dir que “va ser una de les persones que van treballar de forma intensa en la creació d’aquesta regió d’emergències”.

La jornada de treball a la capital de l’Alt Urgell va incloure una visita a l’aeroport Andorra-la Seu com a infraestructura utilitzada també pels serveis d’emergències. També es va reunir amb l’alcalde, Albert Batalla, i l’arquebisbe d’Urgell, Joan-Enric Vives.

Territorila Seu d'Urgell · Alt Urgell
Més notícies de la Seu d'Urgell →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El CAISS de la Seu d’Urgell recupera l’atenció presencial després de gairebé tres mesos tancat
Societat

El CAISS de la Seu d’Urgell recupera l’atenció presencial després de gairebé tres mesos tancat

Laura Quintana · 23 set. 2026
L’INEFC Pirineus arrenca el curs amb 46 nous estudiants i una demanda a l’alça
Societat

L’INEFC Pirineus arrenca el curs amb 46 nous estudiants i una demanda a l’alça

Vanesa Ortega · 14 set. 2026
Indignació pel tancament de l’oficina de la Seguretat Social de la Seu d’Urgell
Societat

Indignació pel tancament de l’oficina de la Seguretat Social de la Seu d’Urgell

Vanesa Ortega · 18 ag. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.