Societat

Demanen set anys de presó a dos homes acusats de defraudar més de 600.000 euros a la Seguretat Social a Lleida

Demanen set anys de presó a dos homes acusats de defraudar més de 600.000 euros a la Seguretat Social a Lleida

L’Audiència de Lleida jutja avui 20 de novembre dos homes acusats de defraudar més de 600.000 euros a la Seguretat Social a través d’una empresa fictícia, a Lleida. La fiscalia demana set anys de presó per a cadascun d’ells per un delicte contra la seguretat social (cinc anys) i per un delicte continuat de falsedat documental (dos anys).

Segons la fiscalia, entre el 2014 i el 2016, els acusats no van ingressar a la Seguretat Social les quotes referents a 342 treballadors de l’empresa, per la qual cosa van defraudar a l’Estat 607.874 euros. A més, segons l’escrit del ministeri públic, en el mateix període van simular la contractació de 37 suposats treballadors als quals van donar d’alta a la Seguretat Social amb l’objectiu que cobressin l’atur. Quinze d’ells el van arribar a cobrar per un import total de 50.000 euros.

A més de la pena de presó, la fiscalia sol·licita que s’imposi als dos acusats, I. O. C. i O. F. S., una multa de 703.600 euros i que indemnitzin a la Seguretat Social amb el mateix import suposadament defraudat (607.874 euros). També demana que cap dels dos no pugui obtenir subvencions públiques o beneficis fiscals durant 9 anys.
 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.