Societat

Denuncien la manca de suport a les infermeres amb covid persistent

Salut declara 14 crítics menys  i 36 hospitalitzats més

SATSE denuncia la manca de suport a les infermeres i fisioterapeutes amb covid persistent. El sindicat fa més d’un any que reclama que les baixes laborals per coronavirus es considerin de manera directa malaltia professional. En el cas dels professionals amb covid persistent, però, la situació és «especialment preocupant». Segons l’organització, en aquests moments, es requereix encara que els serveis de riscos laborals corresponents dictaminin en cada cas si el contagi d’un sanitari ha ocorregut durant l’exercici de la seva professió, la qual cosa suposa «un clar perjudici» per a un col·lectiu que des de l’inici de la pandèmia ha estat a primera línia «fins i tot sense els suficients equips i elements de protecció».

«És de justícia que les administracions públiques vetllin per la seva seguretat i benestar durant el seu exercici professional i, d’igual manera, si lamentablement ha resultat contagiat a conseqüència del seu treball», assenyalen. Per això, reiteren que les baixes per covid es reconeguin com a malaltia professional per garantir més protecció i seguretat, sobretot en el cas que hi hagi seqüeles futures.



⏯️ ‘No t’ho inventes’: la covid-19 persistent és real



Les persones amb covid persistent, recorden, sofreixen «un ampli conjunt de símptomes i seqüeles, com són el cansament extrem i continuat, maldecaps permanents, crisis epilèptiques o problemes de caràcter respiratori, entre altres».

El reconeixement directe de tota baixa laboral per contagi de covid-19 comporta que tot professional sanitari afectat pugui accedir a determinats beneficis, com l’increment en la prestació econòmica percebuda corresponent al període de baixa, així com rebre una major protecció en cas de possibles recaigudes i/o seqüeles a conseqüència d’haver patit la malaltia, entre altres qüestions, defensa el sindicat.

Segons SATSE, la justícia està començat a dictarminar a favor d’aquest reconeixement però hauria de ser la pròpia administració pública la que hauria de fer-ho d’ofici.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Descobreixen mecanismes clau en la persistència de seqüeles pulmonars en pacients crítics de COVID-19
Societat

Descobreixen mecanismes clau en la persistència de seqüeles pulmonars en pacients crítics de COVID-19

Redacció i Lourdes Farré · 15 març 2024
L'OMS adverteix d'una nova variant de la covid-19 per la seva ràpida expansió
Societat

L’OMS adverteix d’una nova variant de la covid-19 per la seva ràpida expansió

Redacció | ACN · 21 des. 2023
Els diagnòstics de covid es mantenen estables per sobre dels 5.000 contagis però pugen els ingressats fins a 496
Societat

Els diagnòstics de covid es mantenen estables per sobre dels 5.000 contagis però pugen els ingressats fins a 496

REDACCIÓ - ACN · 12 set. 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.