Societat

Desarticulen una banda a Lleida que va cometre 22 furts

Desarticulen una banda a Lleida que va cometre 22 furts

Els Mossos d’Esquadra i la Policia Foral de Navarra han detingut cinc persones per formar part d’una organització que operava des de Lleida i que hauria robat en vint-i-dos habitatges de Catalunya, Aragó i Navarra, sis a Ponent. El botí ascendiria a més de 160.000 euros en joies, rellotges d’alta gamma, mòbils d’última generació i diners. La investigació es remunta al febrer, quan es va tenir coneixement que s’havien produït assalts a Tàrrega, Agramunt, Bellver (Ossó de Sió), Hostafrancs, Alfarràs i Vilanova de Bellpuig, que tenien per objectiu cases aïllades.

Els agents van identificar el líder de la banda, de quaranta-nou anys i nacionalitat albanesa, que acabava de sortir de la presó. La seua feina, que dirigia des de Lleida, era reclutar persones al seu país perquè cometessin assalts a Catalunya. Ell decidia els objectius i proporcionava allotjament i vehicle als lladres. També participava activament en els assalts, però només en aquells que es produïen fora de Catalunya (a Navarra i la Franja) per dificultar el treball de la policia. L’arrest es va produir el 21 d’abril a Lleida. Amb ell es va detenir una altra persona, de vint-i-tres anys, quan tornaven de robar a Alcanyís. L’endemà, els agents van entrar als domicilis que tots dos tenien a Lleida, on van decomissar diners, documentació, diamants i rellotges per valor de 96.000 euros. Tot el material robat s’adquiria per part d’un grup de persones que vivia a Barcelona, que l’enviaven a Romania per a la revenda.

Al maig, tres més van ser detinguts i al seu domicili es van localitzar onze mòbils, vuit rellotges valorats en 50.000 euros i més de 15.000 euros. Els cinc detinguts estan a la presó i l’operació continua oberta.

TerritoriAgramunt · Urgell
Més notícies de Agramunt →

Més llegides

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

També t’interessarà

Puente estudia tallar fins a dos anys l’alta velocitat Madrid-Barcelona per renovar la línia
Societat

Puente estudia tallar fins a dos anys l’alta velocitat Madrid-Barcelona per renovar la línia

Vanesa Ortega · 30 oct. 2026
Societat

L’Associació Alba de Tàrrega, premiada per la creació artística inclusiva

Laura Quintana · 30 oct. 2026
Vista aèria amb el traçat del nou vial de Víctor Torres i les dues rotondes dibuixats sobre el terreny
Urbanisme i habitatge

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Laura Quintana · 30 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.