Cultura

Dos noves escultures per al santuari de Sant Ramon

Dos noves escultures per al santuari de Sant Ramon

La façana d’estil barroc del santuari de Sant Ramon llueix des d’aquesta setmana als laterals dos noves escultures de pedra dedicades als fundadors de l’orde mercedari sant Pere Nolasc i santa Maria de Cervelló (segle XIII). Es tracta de dos figures a mida real obra de l’artista de Valls Jaume Bernaveu.

Les dos fornícules que les allotgen estaven buides des que les escultures originals van quedar destruïdes durant la Guerra Civil.

La façana del temple, que s’ha restaurat en els últims anys, llueix també a la part central l’escultura de sant Ramon. Aquestes noves figures seran la novetat de la festa dedicada al sant de la Segarra, que tindrà lloc aquest dilluns vinent.

Val a destacar que tant el consistori com l’orde mercedari preveien ahir mantenir aquesta celebració tradicional, que tindrà lloc durant el cap de setmana i culminarà dilluns que ve amb la festa del sant, amb els Tres Tombs i les vuit litúrgies que tenen lloc durant el dia. Per la seua banda, el municipi de Torà, que també celebra les festes patronals el cap de setmana en honor a sant Gil, ha suspès gairebé tots els actes festius.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.