Dos terratrèmols sacsegen Ponent i part de Catalunya
Ahir dilluns al vespre un terratrèmol de 4,2 graus amb l'epicentre a Osca es va sentir per terres ponentines i està relacionat amb el posterior terratrèmol de 3 graus que va sacsejar la Val d'Aran
Un terratrèmol de 4,2 graus a l'escala de Richter que ha tingut lloc aquest dilluns a la demarcació d'Osca s'ha deixat sentir a bona part de Catalunya, sense que s'hagi informat de cap tipus de dany. L'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC) ha rebut informació del sisme cap a tres quarts de vuit del vespre i la localització provisional de l'epicentre l'ha situat a la demarcació aragonesa, al límit amb la Franja de Ponent. Al cantó català el fenomen geogràfic s'ha deixat sentir en un radi que va des de Lleida fins al Bages i més cap al nord fins a la Cerdanya. A la Val d'Aran i l'Alta Ribagorça és on s'ha sentit amb més claredat, on un posterior terratrèmol de 3 graus a l'escala de Richter ha sacsejat la Val d'Aran. Aquest segon sisme s'ha registrat cap a dos quarts de deu, i s'ha deixat sentir principalment en aquesta comarca del nord de Catalunya i a part de l'Alta Ribagorça. No s'ha informat de cap tipus de dany causat pel fenomen. El terratrèmol s'ha produït dues hores després del que hi ha hagut a la demarcació d'Osca.
Segons ha informat Protecció Civil, el telèfon d'emergències 112 ha rebut nou trucades relacionades amb el sisme amb epicentre a Osca. En concret, les trucades s'han rebut des de Bossòst (5), Vielha (3) i Vilaller (1). La majoria han estat per informar de la percepció del terratrèmol i, en el cas de Bossòst, per alguna teula caiguda.
Proteccio Civil de la Generalitat ha activat aquest vespre la fase d'alerta del pla especial d'emergències sísmiques a Catalunya pel terratrèmol amb epicentre a Osca.







