Societat

Dues investigadores de la UdL, entre les més citades del món

Dues investigadores de la UdL, entre les més citades del món

Dos professores de la Universitat de Lleida (UdL), la catedràtica de Tecnologia d’Aliments Olga Martín i la catedràtica laboral de l’Escola Politècnica Superior Luisa F. Cabeza, repeteixen enguany al llistat dels investigadors més citats del món, segons la classificació Highly Cited Researchers 2020. Martín està reconeguda entre els 111 de Ciències Agrícoles i Cabeza, entre els 173 d’Enginyeria. El llistat inclou 6.389 persones de més de 60 països que treballen en 22 àrees de coneixement.

L’informe recull que Luisa F. Cabeza suma 456 publicacions amb 19.241 citacions entre 2009 i 2019; mentre Olga Martín compta amb 363 articles que han estat citats 15.950 cops en el mateix període. Dins de cada àrea, els investigadors i les investigadores hi apareixen per ordre alfabètic.

Els Estats Units, amb 2.650 investigadors destacats per les seues publicacions, continuen liderant el llistat; seguits per la Xina i el Regne Unit. L’Estat espanyol ocupa la desena posició, amb 103 investigadors i investigadores entre els més citats. D’aquests, 32 treballen a Catalunya.
 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.