Cultura

El 17è Segrià Corals se suma a l’any internacional del diàleg com a garantia de pau

El 17è Segrià Corals se suma a l'any internacional del diàleg com a garantia de pau

El Consell Comarcal del Segrià ha posat en marxa una nova edició del cicle de cant coral ‘Segrià Corals’, una de les activitats més emblemàtiques de l’àrea de Cultura del Consell i una de les que compta amb més participació. La 17a edició del cicle estarà dedicada a l’Any Internacional del Diàleg com a garantia de pau, tal com van acordar les corals adherides al projecte en una reunió celebrada aquest dimecres a la seu de l’ens comarcal.

La trobada va servir per iniciar els preparatius d’aquesta edició i va comptar amb la presència de la cap de l’àrea de Cultura, Teresa Malla, i més d’una vintena de representants de les corals participants, entre cantaires i directors.

Malla va agrair a les corals les cantades de la passada edició, amb la participació de 300 cantaires de la comarca, i les va felicitar per l’èxit que van tenir els concerts. A més, va destacar la bona salut d’aquesta activitat cultural: “El cant coral s’ha recuperat positivament després d’uns anys difícils, fins i tot enguany comptarem amb una nova incorporació al cicle, la Coral Clamor, de Soses, i s’estan activant tres corals més a la comarca”. Es dona el fet que, després d’un temps inactiva, la coral de Soses es va reactivar després que el seu municipi acollís la cloenda de la darrera edició del ‘Segrià Corals’ i de la incorporació de nous membres.

La Coral Clamor de Soses, doncs, s’afegirà enguany a les 15 formacions corals que ja van participar al cicle l’any passat: el Petit Cor Cantàtor i la Coral Clavellina, de Torrefarrera; la Coral La Primavera Artesenca, d’Artesa de Lleida; la Coral Estels de l’Associació Cultural de Dones d’Almacelles (ACDA) i la Coral Veus del Roser, d’Almacelles; la Coral Bell Camp i la Coral Ginestell, d’Alguaire; el Conjunt de Veus Cordeveus, de Corbins; la Coral Flor d’Espígol, de Rosselló; la Coral La Palometa, de Puigverd de Lleida; la Coral Montserratina, de Raimat; la Coral La Lira, de Torres de Segre; la Coral El Roser, de Massalcoreig; la Coral Sant Bartomeu, d’Alpicat; i la Coral l’Alzina, d’Alcarràs.

En finalitzar la reunió d’aquest passat dimecres es va fer l’entrega dels diplomes de participació de l’última edició als representants de cada entitat.

En els propers dies s’obrirà la convocatòria als ajuntaments que vulguin acollir la 17a edició del ‘Segrià Corals’, que tindrà lloc en deu municipis de la comarca els diumenges de primavera i tardor.

L’objectiu del ‘Segrià Corals’ és fomentar el cant coral als municipis de la comarca mitjançant una programació de concerts anual, a més de donar suport a les entitats de cantaires del Segrià.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La 19a edició de Segrià Corals homenatjarà el Mi·lenari de Montserrat amb 11 concerts arreu de la comarca
Cultura

La 19a edició de Segrià Corals homenatjarà el Mi·lenari de Montserrat amb 11 concerts arreu de la comarca

Redacció i Lourdes Farré · 9 maig 2025
La XVIII edició del cicle Segrià Corals rendeix homenatge a M. Carme Valls, cofundadora de la coral Shalom
Cultura

La XVIII edició del cicle Segrià Corals rendeix homenatge a M. Carme Valls, cofundadora de la coral Shalom

Redacció i Lourdes Farré · 30 abr. 2024
La 18a edició del cicle "Segrià Corals" comença a posar fil a l'agulla
Cultura

La 18a edició del cicle «Segrià Corals» comença a posar fil a l’agulla

Redacció i Lourdes Farré · 27 febr. 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.