Cultura

El 20è aniversari del Musiquem Lleida va omplir la ciutat amb tres dies de concerts gratuïts

El 20è aniversari del Musiquem Lleida va omplir la ciutat amb tres dies de concerts gratuïts

El Festival Internacional Musiquem Lleida va reunir més d’una desena de propostes musicals entre divendres i diumenge al matí en diversos espais de la ciutat. Onze formacions van oferir música clàssica, jazz, folk i músiques del món del 3 al 5 d’octubre, de manera gratuïta i oberta al públic. 

La jornada inaugural s’iniciava divendres a la Plaça de la Paeria amb l’Alysyos Duet, una actuació de les músiques folklòriques del Mediterrani i Llatinoamèrica. Tot seguit, la Seu Vella va acollir la segona actuació del dia amb música clàssica i contemporània del recital del violoncel·lista Ramon Bassal i el pianista Marc Piqué. 

El dissabte es va comptar amb una programació variada d’actuacions, amb la guitarra clàssica d’Àngel Jesús López, el Dalek Dúo i el Quartet Immortality al matí, i la Coral Spiritual Mallorca A l’Octava, l’Arnau Torné i la Neila Benbey Trio a la tarda. D’aquesta manera, s’oferien concerts amb una pluralitat estilística per adaptar-se a tots els públics en els espais del Museu de Lleida, el Pati de l’IEI, la Plaça de la Paeria i La Plaça Ricard Vinyes de la ciutat de Lleida. 

Durant el matí de diumenge, van participar el duo Mireia Tarragó i Marc Serra, especialitzats en el lied, al Rectorat de la UdL. Al Ras Bluegrass Band portava ritmes folk nord-americans a la Plaça de la Paeria i els pianistes Juan Lara i Carlos Bujosa culminaven els concerts de carrer amb una actuació per a quatre mans. 

El Musiquem concloïa la darrera jornada musical amb l’actuació de la Coral Shalom i el Cor Cererols sota la direcció d’Albert Cabero Olaya i Marc Díaz Callao. La cloenda es va celebrar a l’Auditori Municipal Enric Granados, simbolitzant els vint anys d’història del festival i la trajectòria del Musiquem a la ciutat de Lleida. 

Musiquem Lleida: dues dècades de música

Des del seu inici el 2006, impulsat per la Coral Shalom, el festival va oferir una varietat estilística i musical a diversos espais públics de la ciutat de Lleida. Així doncs, en els vint anys que es commemoren del Musiquem, s’han ofert més de 200 concerts gratuïts en les seves edicions, convertint-se en una referència destacada cada tardor a Lleida.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.