Societat

El 80% de la xarxa de camins de Cervera, impracticable

El 80% de la xarxa de camins de Cervera, impracticable

Les intenses pluges dels últims mesos “han deixat impracticable més del 80% de la xarxa de camins de Cervera. Segons l’edil de Medi Rural, Josep Ortiz, l’única manera de resoldre la situació és buscar recursos amb els quals afrontar un pla general de reformes. Es tracta d’un problema complex en un municipi que supera els cinquanta-cinc quilòmetres quadrats “ja que és una xarxa de camins extensa que creuen dos rius, l’Ondara i el Sió, que tenen períodes habituals de desbordament”. En aquest sentit, va explicar que les petites actuacions d’urgència no suposen cap solució a mitjà termini ja que l’aigua torna a deixar intransitables les vies al cap de poc temps. L’última actuació d’urgència ha tingut lloc aquesta mateixa setmana entre els agregats de Castellnou, Malgrat i la Prenyanosa. Les precipitacions van provocar el desbordament del Sió i va deixar negats els camps i la carretera. Els treballs han consistit a netejar el curs del riu, que ja es va netejar fa dos anys, i desguassar els camps i la carretera.

Segons afirma Ortiz, la situació no és millor a la riera de l’Ondara, on l’aigua també n’ha deixat impracticable l’itinerari fins a Vergós i ha destruït bona part de la zona d’horts de Cervera. Ortiz va afegir que s’ha sol·licitat una ajuda a la Diputació de 18.000 euros per afrontar els trams amb més circulació i ús. Tanmateix, l’edil admet que amb aquesta quantitat no es podrà actuar a la resta de camins del terme municipal. En aquest sentit, reconeix que els agricultors no ho tindran gens fàcil aquest any per dur a terme els treballs de la sembra de cereal.

El consistori ha aprovat una actuació que costarà 41.000 euros amb ajuts de la Diputació per refer el talús format per pedres de gran mida, per reforçar el centre de la calçada. Segons Ribalta, els treballs obligaran a tallar totalment la via.

 

TerritoriCervera · Segarra
Més notícies de Cervera →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

El sommelier de Guissona Jordi Martínez guanya el Sparkling Wine Master 2026

Laura Quintana · 27 oct. 2026
Cervera invertirà 277.000 euros per millorar l’eficiència de la xarxa d’aigua
Societat

Cervera invertirà 277.000 euros per millorar l’eficiència de la xarxa d’aigua

Vanesa Ortega · 13 oct. 2026
Guissona i Cervera estrenen una nova línia de bus amb connexions cada hora
Societat

Guissona i Cervera estrenen una nova línia de bus amb connexions cada hora

Vanesa Ortega · 7 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.