Societat

El bisbat cedeix a Peramola la rectoria per habilitar-hi dos pisos socials

El bisbat cedeix a Peramola la rectoria per habilitar-hi dos pisos socials

L’ajuntament de Peramola ha posat en marxa un pla per frenar la despoblació rural centrat en tres eixos: l’accés a l’habitatge, al treball i a l’escola. Per abordar el primer, consistori i bisbat d’Urgell han arribat a un acord que preveu la cessió de l’antiga rectoria del poble, que disposa de dos habitatges, perquè puguin ser llogats “a un preu social” a famílies nouvingudes o joves que es vulguin instal·lar al municipi.

L’alcaldessa, Gemma Orrit, va explicar ahir que la localitat no disposa d’una oferta d’habitatge de lloguer i que espera que aquests dos pisos serveixin de reclam per a famílies interessades a traslladar el seu lloc de residència.

El més gran, de quatre habitacions, està llest per entrar-hi a viure i el segon, de tres habitacions, es rehabilitarà. El consistori prepararà les bases per poder optar-hi i calcula que tindrà una renda de 250 euros i prioritzaran famílies amb fills o joves. Va assenyalar que de manera paral·lela negocien amb propietaris d’immobles tancats perquè els rehabilitin i lloguin com a primeres residències.

Calculen que Peramola té fins a 38 habitatges buits. Tres s’han acollit a la prova pilot d’ajuts de la Generalitat per a municipis de menys de 500 habitants i els seus propietaris rebran la subvenció del 60% del cost de la reforma.

Peramola treballa també per potenciar l’escola del municipi i recentment hi ha portat a terme obres de millora. Subvenciona els llibres de tots els alumnes inscrits, actualment quinze, així com el servei de monitors i el local destinat al servei de menjador (els alumnes porten en carmanyoles el menjar des de casa).

Durant les properes setmanes llançaran també una nova línia d’ajuts per als treballadors autònoms.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.