Societat

El Bisbat de Lleida crea un fons per atendre persones vulnerables pel coronavirus

El Bisbat de Lleida crea un fons per atendre persones vulnerables pel coronavirus

El Bisbat de Lleida ha creat un fons diocesà per atendre les necessitats de les persones més vulnerables arran de la crisi provocada per la covid-19. El bisbe, Salvador Giménez Valls, ha enviat una carta a sacerdots, religiosos, delegats episcopals, laics i fidels de la diòcesi on s’anuncia la creació d’aquest fons solidari. A la mateixa carta el prelat comunica que el Bisbat ha fet una aportació inicial de 20.000 euros.

A més, proposa a tots els mossens que donin una part dels seus ingressos anyals utilitzant una d’aquestes modalitats: una mensualitat, l’extraordinària de l’estiu o un percentatge de la gratificació durant uns mesos. La totalitat de la recaptació es destinarà a la Xarxa d’Entitats Cristianes d’Acció Caritativa i Social que en paraules del Bisbe Salvador «mai s’han aturat en l’ajuda al proïsme i han vist com es triplicava en pocs mesos la demanda de les diverses atencions».

Recorda també que la Xarxa d’Entitats Cristianes d’Acció Caritativa o Social del Bisbat està format per 17 entitats que treballen pels més vulnerables de la nostra diòcesi. El prelat afegeix a la seva carta que «reitero la crida a la solidaritat de tots en aquest fons que voluntàriament cadascú decideix. Qualsevol pot participar en aquesta iniciativa a més d’atendre el sosteniment de la mateixa església».

Les aportacions a aquest fons diocesà es poden fer als següents comptes corrents:

  • Banc Sabadell: ES 49 0081 0455 9900 0185 5494
  • Caixabank: ES 51 2100 0203 7901 0406 3631
TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.