Societat

El bisbe de Lleida, fins al final per retenir l’art de la Franja

El bisbe de Lleida, fins al final per retenir l’art de la Franja

El bisbat de Lleida no descarta recórrer la sentència del jutjat de Barbastre en relació amb el litigi per les 111 obres d’art de la Franja en cas de ser negativa “una vegada l’hàgim llegit i estudiat amb deteniment”, va explicar ahir el bisbe Salvador Giménez durant la presentació de la Jornada Mundial de les Comunicaciones Socials que porta a terme cada any l’Església.

“De tota manera”, va afegir Giménez, “aquest és un recorregut que determinarem les parts actores, tant el demandant com el demandat, i pot ser que recorri l’un, l’altre o cap dels dos”. Així, el prelat lleidatà no espera que el jutjat de Barbastre emeti el seu veredicte abans de finals d’estiu.

La sentència del jutjat de Barbastre sobre obres de la franja no s’espera fins a finals d’aquest estiu

“No tenim cap intenció de danyar-nos, però crec que és la meua responsabilitat, igual que la dels tècnics del Museu i els juristes, defensar el que pensem i arribar fins on ens permeti la llei”, va sentenciar Salvador Giménez. Així mateix també va recordar que el bisbat de Barbastre-Montsó els va demanar que sortissin del Consorci del Museu de Lleida per poder entregar a Aragó les obres del litigi, cosa a la qual Giménez els va respondre que “no tinc competència per entregar les obres, perquè la llei no ho permet”.

D’altra banda, el bisbe lleidatà també es va referir a les denúncies pels suposats abusos sexuals a l’escola de Maristes de Lleida per part d’un religiós i va expressar la seua màxima “repulsa” per aquest tipus d’actes i va dir que aquest no és només un problema de l’Església sinó de tota la societat, i que des de la seua institució s’està treballant perquè aquestes accions no es repeteixin.

D’altra banda, el prelat va anunciar que la setmana que ve el bisbat estrenarà pàgina web. Finalment, Giménez va lamentar que amb el pas dels anys la gent vagi cada vegada menys a missa.

Giménez: “Les opinions a les xarxes poden ferir i matar”

Cada any coincidint amb la festivitat de l’Ascensió del Senyor, l’Església celebra la Jornada Mundial de les Comunicacions Socials, que aquest any centren el seu missatge en l’ús de les xarxes socials. El lema escollit per a aquesta edició és “Som membres els uns dels altres”. Com és habitual el papa Francesc va llançar un missatge en el qual va dissertar sobre la temàtica escollida donant més importància a les relacions “cara a cara” que a les “digitals”. En aquest sentit, Salvador Giménez va explicar que “les opinions a les xarxes poden ferir i matar i per això cal anar amb molt de compte”.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.