El Cafè Curt inicia el 2025 amb la sessió "Llums, ombres" de creadors lleidatans

REDACCIÓ / Lourdes Farré
Publicat: 
29-01-2025
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • El Cafè Curt inicia el 2025 amb la sessió "Llums, ombres" de creadors lleidatans
    Peu de foto: 
    Cartell promocional de Cafè Curt ©Paeria de Lleida

Amb l’entrada del nou any, tornen les sessions de curtmetratges al Cafè del Teatre els últims dimecres de mes en el marc del Cafè Curt, una cita imprescindible per als amants del cinema independent i una plataforma per a creadors del territori. En aquesta primera sessió del 2025, que tindrà lloc avui, dimecres 29 de gener a les 20.30 hores amb entrada gratuïta, es projectaran cinc curtmetratges amb la presència destacada dels directors Daniel Llusà i Eduard Roman, que conversaran amb el públic sobre els detalls i curiositats dels seus projectes. Els assistents reconeixeran algunes localitzacions pròximes, ja que diversos films han estat rodats en terres lleidatanes.

El programa de la sessió, titulada "Llums, ombres", inclou "L’ombra de la badia" de Daniel Llusà, "La fianza" d’Eduardo Cubillo, "Bidur Aize" també de Daniel Llusà, "Carroña" d’Elías Pérez i "La desconocida" d’Eduard Román. Llusà, professional de la postproducció amb experiència en títols de renom com "Juego de Tronos" o "True Detective", presenta dues obres pròpies. "Bidur Aize" (Vent tenebrós), filmat en basc entre Lleida i Vitòria, ha estat reconegut en festivals internacionals de terror com el de Los Angeles. L’ombra de la badia, filmada a les Terres de l’Ebre, és una altra de les seves creacions que es podrà veure en aquesta sessió.

Per la seva banda, Eduard Román presenta "La desconocida", un film apocalíptic que ha tingut ressò en festivals de Berlín i Los Angeles. La història segueix un psicòpata immortal que ha causat milers de morts, amb localitzacions icòniques com el Turó de Gardeny i l’estació de ferrocarril de Sant Llorenç de Montgai. Román, un creador eclèctic que mescla estils i gèneres, mostra finalment aquesta peça a Lleida, després del seu recorregut internacional.

El Cafè Curt, amb el suport de l’Ajuntament de Lleida, continua apostant per donar veu a nous talents i consolidar un espai de trobada entre cineastes i espectadors.

Comparteix

També t'interessarà