El Carnaval de Tàrrega inicia amb un espectacle que aplega més de 2.000 infants

REDACCIÓ
Publicat: 
16-02-2023
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • El Carnaval de Tàrrega inicia amb un espectacle que aplega més de 2.000 infants
    Peu de foto: 
    Ajuntament de Tàrrega
  • El Carnaval de Tàrrega inicia amb un espectacle que aplega més de 2.000 infants
    Peu de foto: 
    Ajuntament de Tàrrega

Tàrrega ha començat aquest dijous 16 de febrer una edició del Carnestoltes, que s’allargarà fins diumenge 19 de febrer amb una pila de propostes per a totes les edats. La celebració més esbojarrada de l’any ha arrencat un any més amb el Carnestoltes Infantil, enguany convertit en un espectacle multitudinari que ha aplegat més de 2.000 infants de totes les escoles de la capital de l’Urgell al Camp dels Escolapis.

ℹ️ Així serà el Carnaval 2023 a Tàrrega
Peu de foto: 
Imatge d'arxiu (Carnaval de Tàrrega 2022 - Ajuntament de Tàrrega)

Així doncs, CRUMA Taller, amenitzador de la versió infantil de la festa des de fa tres anys, enguany ha volgut fer un pas més enllà i ha ofert un espectacle de gran format al qual han assistit els alumnes de les escoles de Tàrrega. El Taller d’Arts Escèniques ha convertit el Camp dels Escolapis en una festa multitudinària amb tots els alumnes des de P3 fins a 6è de Primària.

A més, durant l’espectacle, s’ha presentat el Grizz, el nou personatge del Carnestoltes infantil targarí, que s’afegeix a La Toltes, plenament consolidada en l’imaginari col·lectiu de la ciutat. “No ens hem pogut estar de dur més enllà la festa, oferint un espectacle de gran format, participatiu, amb una pantalla gegant, nous personatges, moltes sorpreses i en horari lectiu, democratitzant així l’accés a la cultura a més de contribuir en la creació d’identitat col·lectiva i promocionar la cohesió social en una celebració on tots els infants de Tàrrega, sense excepció, gaudeixin d’un gran Carnestoltes”, han afirmat des de CRUMA.

Per tal de donar a conèixer el nou personatge, trist i avorrit i que volia convertir-se en el rei de la celebració, també s’ha publicat la nova cançó de la festa, que duu per títol “Tot és fosc - El Grizz”, produïda per Marcel Fabregat i composada per l’equip del Taller d’Arts Escèniques.

Xocolatada solidària i tret de sortida al ComerçToltes

La Toltes tornarà a ser protagonista demà divendres 17 de febrer a la tarda (18 h), ja que participarà en la xocolatada solidària que acollirà la plaça del Carme per recaptar fons per la lluita contra el càncer infantil. La iniciativa, que s’emmarca dins el Pla Educatiu d’Entorn i compta amb una àmplia participació de l’àmbit comunitari i social, enguany s’ha inclòs dins els actes de Carnestoltes per tal de fomentar-ne la participació. La Toltes realitzarà el seu show acompanyat per dos poca-soltes, ballarà la seva cançó i llegirà el seu sermó. L’acte també compta amb la col·laboració de l’Associació dels Amics dels Escoltes de Tàrrega. La convocatòria, que fa tres anys que es desenvolupa en motiu del Dia Internacional contra el Càncer Infantil (15 de febrer), vol ajudar a recaptar fons destinats a la investigació de la malaltia a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona. En el decurs de l’acte, també es farà l’encesa dels brolladors de la Font del Pati il·luminats de groc, el color que distingeix la solidaritat contra el càncer infantil.

De la mateixa manera, també demà divendres a les 6 de la tarda es donarà el tret de sortida al ComerçToltes amb un recorregut amenitzat per la Cremallera Teatre obert a tothom per descobrir els comerços participants que inclou el sorteig entre les persones que completin el recorregut de 150 euros en vals per gastar en establiments associats a Foment Tàrrega. En aquesta ocasió, les àrees de Cultura i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Tàrrega organitzen un concurs d’aparadors entre tots els establiments comercials de la ciutat. El jurat valorarà l’originalitat de la proposta, la decoració de l’aparador i la disfressa dels comerciants i els tres millors es premiaran amb falques publicitàries a Ràdio Tàrrega.

La gresca i la disbauxa, però, regnaran a Tàrrega fins diumenge 19 de febrer amb altres propostes organitzades per la Comissió de Carnestoltes de l’Associació Agrat (@carnavaltarrega) amb el suport de la Regidoria de Cultura, Agenta, Foment Tàrrega i el Centre Cultural. Podeu consultar-les totes als perfils a les xarxes socials del Carnestoltes i al web culturatarrega.cat.

Comparteix

També t'interessarà