Societat

El confinament passa a ser comarcal, una hora més als dos torns de l’hostaleria i reobren els gimnasos al 30%

Denunciats dos gimnasos de Lleida on usuaris utilitzaven els vestuaris sense haver fet ús de la piscina

El Procicat ha aprovat aquest dijous passar del confinament municipal al comarcal a partir de dilluns, allargar la restauració una hora en els torns d’esmorzar i dinar i reobrir els gimnasos al 30%, amb sis persones en activitats grupals. A més, també ha decidit equiparar les llibreries als equipaments culturals, de forma que no estaran subjectes a les restriccions del comerç. Així, podran obrir el cap de setmana i també ho faran tots els dies les que tinguin més de 400 metres quadrats. A més, en el primer curs dels graus universitaris es permetrà la docència teòrica presencial. La vigència de la nova resolució és de dues setmanes. Les altres mesures ara vigents es mantenen.

Així doncs, seguiran tancats els centres comercials i establiments de més de 400 metres quadrats. El comerç que no sigui essencial, en general, seguirà sense obrir els caps de setmana. A partir de dilluns queden fora d’aquestes restriccions les llibreries, que passen a considerar-se equipament cultural.

També es mantenen les reunions de sis persones, i que aquestes siguin de dues bombolles de convivència. Pel que fa a la restauració, es manté l’obertura només en les franges d’esmorzar i dinar, però cadascuna s’allarga una hora. Així doncs, podran obrir de 7.30 h a 10.30 h i de 13 h a 16.30 h.

En matèria educativa, es permetrà la docència teòrica presencial en el primer grau universitari, com es fa en els cicles formatius. També podran obrir en format semipresencial les escoles de música i dansa que estiguin certificades pel Departament d’Educació. Són escoles de preparació per a la formació reglada. Continuen suspeses la resta d’extraescolars, fora que estiguin organitzades pel propi centre educatiu respectant les bombolles.

Pel que fa a l’esport, es permeten competicions que donen accés a les que ja estaven permeses (estatals i professionals). Els gimnasos podran obrir al 30%, amb sis persones en activitats grupals.

El secretari general de Salut, Marc Ramentol, ha argumentat que «no és moment de relaxar les grans mesures que ajuden a controlar l’evolució de l’epidèmia», i per això s’ha optat per «tímides correccions, petits canvis per minimitzar els danys i fer que aquestes mesures siguin més sostenibles pels sectors i per la ciutadania». «Hem de ser capaços de donar una mica d’aire als sectors que porten mesos aguantant el pes d’aquestes mesures», ha conclòs.

Ramentol ha remarcat que les restriccions a la restauració estan vigents des del 21 de desembre, i la dels equipaments esportius des del 7 de gener. Alhora, ha subratllat que «no és casual que s’hagi pogut controlar l’epidèmia abans que en altres territoris». «Vam començar abans i, en coherència, hem de ser capaços també abans de donar una mica d’aire», ha indicat.

Pel que fa a la situació epidèmica, Ramentol ha explicat que s’està començant a deixar enrere el pic de màxima pressió assistencial, amb gairebé 20 dies de contagis a la baixa i ara ja amb les UCI baixant. Les prediccions a curt termini no indiquen canvis significatius, però amb l’amenaça de les noves variants, la situació de la tensió assistencial i la disminució de les dosis de vacunes previstes.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La vaga de maquinistes redueix l'afluència de passatgers a l'estació de Lleida
Societat

La vaga de maquinistes redueix l’afluència de passatgers a l’estació de Lleida

ACN · 29 oct. 2026
Lleida és la demarcació catalana amb menys coneixements per actuar davant d'emergències
Societat

Lleida, a la cua de Catalunya en preparació davant d’emergències

Laura Quintana · 29 oct. 2026
Societat

Lleida reforça els autobusos i el trànsit al cementiri per Tots Sants

Laura Quintana · 29 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.