Cultura

El Cor Euridice celebra els 25 anys amb un concert a l’IEI

El Cor Euridice celebra els 25 anys amb un concert a l'IEI

El Cor Euridice va interpretar dissabte passat l’espectacle Dona(‘m) veu a l’aula Magna de l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI) amb motiu dels vint-i-cinc anys de la fundació d’aquesta formació musical. Precisament, el cor lleidatà va encarregar a músics que han tingut relació amb ells durant aquests anys la composició d’aquesta obra musical basada en textos de dones.

El resultat final d’aquesta col·laboració es va forjar amb aquest concert que s’ha viscut a l’IEI i que prèviament havien portat a diferents punts del territori, en un periple que va acabar ahir diumenge a la tarda, a l’església parroquial de les Borges Blanques.

Totes les obres interpretades pel Cor Euridice són estrenes per encàrrec als compositors Ramon Andreu, M. Cristina Pascual, Heura Gaya, Agustí López, Raimon Romaní, Núria Bresolí, Robert Faltus, Pere-Mateu Xiberta i Dolors Ricart, directora del Cor Euridice, que a l’IEI va comptar amb la participació de Marta Castelló al piano.

Segons explica el mateix cor, les obres interpretades “són paraules diferents, diferents missatges, diferents músiques que s’expressen totes des de la sensibilitat”.

El Cor Euridice, dirigit per Dolors Ricart i Amanós, es va crear l’any 1993 amb la voluntat d’oferir als alumnes i exalumnes de l’Escola Municipal de Música de les Borges Blanques la possibilitat de formar un cor de cambra. Si bé inicialment era un cor mixt, finalment es va consolidar com a cor íntegrament femení.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.