Cultura

El duo Lauzeta canvia la festa major de Lleida per un bolo més ben pagat a Almacelles

El duo Lauzeta canvia la festa major de Lleida per un bolo més ben pagat a Almacelles

La ballada de música folk i tradicional de la festa major de Lleida, prevista per a dissabte vinent a les 22.00 hores a la plaça Paeria, no estarà amenitzada pel duo Lauzeta com figura als llibrets i programes de festes. La parella de músics formada per Joan Baró a la guitarra i Núria García al violí va anunciar ahir a través de les xarxes socials que no actuaran dissabte ja que el mateix dia i a la mateixa hora els ha sorgit una actuació a Almacelles, “on ens paguen un sou digne”.

Baró va explicar a SEGRE que “sempre que podem col·laborem amb la plataforma Ballades a Plaça, que organitza el concert a Lleida, i per a nosaltres hauria estat un immens plaer tocar i fer ballar la gent a la nostra ciutat, fins i tot sabent que l’ajuntament de Lleida ha destinat una quantitat de diners irrisòria per sufragar l’acte, i sabent que segurament aquest import el cobraríem molts mesos més tard”.

Baró va comentar que “moltes vegades actuem fins i tot gratis, només per col·laborar, però Almacelles està disposada a pagar als músics una quantitat digna, i nosaltres vivim d’això, la música és el nostre ofici; veient els diners que la Paeria destinava a la ballada ja demostren que els importa poc aquest acte i no els afectarà que no hi siguem”. D’altra banda, des de Ballades a la Plaça van explicar que “ens vam oferir a la Paeria per ser a la festa major i sempre ens ajuden una mica”, i van confirmar que la cita es mantindrà amb altres músics.

 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Urbanisme i habitatge

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.