Societat

El feminisme protagonitza les proves d’educació Infantil i Primària

El feminisme protagonitza les proves d’educació Infantil i Primària

Les proves d’aptitud personal (PAP), l’examen que han de fer tots els estudiants de Batxillerat per accedir als estudis d’educació Infantil i Primària, es van celebrar ahir i van estar marcades per la presència d’un escrit sobre el moviment feminista a l’examen de català. Un total de 430 lleidatans es van presentar a les proves, que es van celebrar a la facultat de Dret de la Universitat de Lleida (UdL), i la majoria es va sorprendre gratament per la presència d’aquest escrit a l’examen i per com d’“assequibles els havien semblat les proves”. En total van fer dos proves, una de llengua catalana i una altra de matemàtiques. “Surto content perquè la PAP era com esperava després d’haver fet diversos models d’altres anys, sóc optimista”, deia Christian García.

Tots coincidien en el fet que, d’una banda, la prova de català, que consistia a analitzar un text i corregir una sèrie d’oracions, era la més assequible, mentre que la prova de matemàtiques, en què s’havien de fer càlculs estadístics, els havia suposat més problemes.

Una altra de les novetats d’aquest any era que, per primera vegada, les PAP es feien durant el curs i no al finalitzar les classes. Una novetat que va generar divisió d’opinions entre els estudiants. “Em sembla bé fer-les abans perquè així ja saps si tens possibilitats d’entrar al grau o no”, va apuntar Marina Pascual. “Jo crec que és millor després perquè així ja has fet la Selectivitat i així et pots preparar millor, a més que una vegada que ja l’has fet et pots plantejar si pots entrar o no”, van opinar, per la seua banda, Alba Arnau i Adrià Garrido. Els resultats de les proves es donaran a conèixer el dia 22 de maig, tres setmanes abans de la Selectivitat.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.