Cultura

El festival MUD s’agermana amb Barcelona i inclou sessions diürnes

El festival MUD s'agermana amb Barcelona i inclou sessions diürnes

L’onzena edició del MUD (també conegut per Músiques Disperses) tindrà lloc a Lleida del 9 al 12 de març i, com ja es va anunciar fa uns mesos, incorpora una data a Barcelona el pròxim 18 de març a la sala Barts Club. També inaugura per primera vegada a Lleida els “concerts íntims”, concerts de petit format en horari matinal i d’entrada lliure. I, el 17 de febrer, el Cafè del Teatre acollirà la festa de presentació del MUD’17. L’edició d’enguany presenta artistes internacionals com Donovan, Constantine, Aywa, Elektro Hafiz, Doug Shipton & Booty Carrell DJ’s, que compartiran escenari amb artistes nacionals com Maika Makovski & Brossa Quartet i Cálido Home. El «70 per cent del públic del festival és molt fidel i és local, cosa que ens enorgulleix molt», ha explicat el director del MUD, Antoni Gorgues en la presentació que s’ha fet avui. 

Tot i haver-ne tingut alguns en tots aquests anys, l’atractiu del MUD no són els grans noms. És un fet molt habitual que bona part dels artistes participants no hagin donat concerts a Espanya amb anterioritat i, en molts casos, ni tan sols a Europa. Seria el cas dels francesos Aywa o bé del nordamericà Constantine. Precisament aquest darrer oferirà un tastet íntim del seu concert en horari diürn. Serà el dissabte 11 de març a les 12’30 del migdia a Grans Records. Un altre nom important d’enguany és el de Donovan, «una llegenda i contemporani de Dylan que ha triat el festival pel seu background i per la gent que hem tingut en aquestes 10 edicions anteriors», explica Gorgues. La tasca de l’organització ha fet possible que Donovan inclogui Lleida com una de les tres ciutats de l’Estat espanyol, a més de Gijón i Madrid, on actuarà durant aquest any

El divendres 17 de febrer, el MUD calentarà motors amb una festa de presentació que tindrà lloc al Cafè del Teatre, i en la qual  gaudirem de l’actuació de Yacine & The Oriental Groove, un quintet barceloní amb un intens directe on fusionen sons occidentals, magribins i orientals. Les entrades per aquest event aniran acompanyades per un CD promocional del MUD’17 que inclou temes dels participants, a més de cançons en directe del MUD’16.

 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.