Economia

El Govern obrirà la setmana vinent la tercera línia d’ajudes per a l’oci nocturn

El Procicat aprovarà aquesta setmana el pla de reobertura de l'oci nocturn

El Govern ha fixat la data per obrir la tercera línia d’ajudes per als establiments d’oci nocturn i parcs infantils privats tancats per les restriccions de la pandèmia. La línia, dotada amb 14,1 MEUR, s’obrirà el dilluns 17 de maig a les nou del matí i se suma als 15,5 MEUR que el Departament d’Empresa i Coneixement ja ha distribuït al sector des de l’esclat de la pandèmia. Les sol·licituds es podran fer de forma telemàtica a través del Canal Empresa i el tràmit es tancarà el 31 de maig a les dues del migdia. Tal com ja va informar la Generalitat la setmana passada, els establiments d’oci nocturn podran rebre una ajuda màxima de 70.000 euros, mentre les subvencions per als parcs infantils privats arribaran als 15.000 euros.


Així serà la reobertura de discoteques a Catalunya

A la nova línia s’hi podran acollir autònoms, microempreses i pimes dedicades a l’oci nocturn tancats des de l’agost passat. Dins aquesta categoria s’hi inclouen bars musicals, discoteques, sales de balles, sales de festes amb espectacles, concerts d’infància o joventut i karaokes. Pel que fa als parcs infantils, les ajudes seran per a tots aquells negocis afectats per les mesures de tancament des de l’octubre passat.

La subvenció consistirà en un pagament únic per a cada beneficiari, mentre que l’import de l’ajut dependrà del nombre de treballadors de cada establiment. En el cas dels parcs infantils, la compensació pot arribar als 15.000 euros, independentment de la plantilla del negoci. Pel que fa als locals d’oci nocturn, els espais amb menys de deu treballadors optaran a una compensació màxima de 10.000 euros. Si l’establiment suma deu o més treballadors i un aforament inferior a les 1.300 persones, l’ajuda màxima passa a ser de 35.000 euros, mentre que pels locals de més de deu empleats i un aforament de més de 1.300 persones, la subvenció pot arribar als 70.000 euros.

En l’atorgament de les ajudes es tindrà en compte la mitjana de treballadors que les empreses sol·licitants tenien en plantilla l’any 2019. Pel que fa a les societats creades el 2020, s’observarà la plantilla mitjana fins al 14 de març de 2020, data en què es va declarar l’estat d’alarma.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Perdonen un deute de més de 31.000 euros a una veïna de Tàrrega amb la Llei de Segona Oportunitat
Economia

Perdonen un deute de més de 190.000 euros al propietari d’un centre sanitari del Segrià amb la Llei de Segona Oportunitat

Redacció · 13 gen. 2024
El sector de l'oci nocturn ha venut el 60% de les entrades per Cap d'Any una setmana abans de la celebració
Economia

El sector de l’oci nocturn ha venut el 60% de les entrades per Cap d’Any una setmana abans de la celebració

Redacció | ACN · 25 des. 2023
Lleida suma 3 morts més per covid
Economia

Lleida és la demarcació que menys ha patit l’impacte econòmic per la crisi de la covid-19

ACN · 14 jul. 2022

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.