El model lleidatà d’atenció al pacient cardíac centra la VIII Jornada de Cardiologia i Atenció Primària
Més de 120 professionals de la medicina i la infermeria s'han aplegat avui a la sala d'actes de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida (HUAV) per participar en la VIII Jornada de Cardiologia i Atenció Primària de les Terres de Ponent. Aquesta trobada, que es convoca cada dos anys, té com a objectiu principal compartir les darreres novetats científiques, així com analitzar i actualitzar els protocols assistencials i les vies clíniques de comunicació entre el Servei de Cardiologia de l'HUAV i l'Atenció Primària, garantint així la continuïtat assistencial als pacients.
En aquesta edició, s'ha fet balanç de l'evolució de la relació entre ambdós àmbits durant els darrers 20 anys. La coordinació s'ha enfortit mitjançant reunions mensuals dels referents, jornades d'immersió en cardiologia, rotacions de professionals d'Atenció Primària a consultes especialitzades, visites presencials de cardiòlegs als CAP i contacte telemàtic continu. Aquest model de treball ha convertit Lleida en un referent d'eficiència, inspirant altres territoris i especialitats.
Pel que fa a l'actualització científica, durant la Jornada s'han revisat els protocols compartits d'antiagregació i hipolipemiants en prevenció secundària post síndrome coronari agut, així com les darreres novetats en insuficiència cardíaca. També s'han presentat dades sobre el risc cardiovascular dels pacients ingressats per un primer episodi de síndrome coronari agut, fet que ha generat un debat enriquidor sobre la prevenció primària.
La Jornada de Cardiologia i Atenció Primària es duu a terme a Lleida des de 2009, amb caràcter bianual, i només es va suspendre l'any 2021 a causa de la pandèmia de la COVID-19. La continuïtat d'aquest espai de trobada reafirma el compromís del territori amb la millora constant de l'atenció cardiovascular.






