Cultura

⏯️ El Morera de Lleida obrirà les portes amb una mostra d’art modern i contemporani referent al país

El Govern amplia en 300.000 euros el finançament per al nou Museu Morera de Lleida

Les obres per enllestir el nou Morera. Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida preveuen finalitzar a principis de desembre amb l’objectiu d’inaugurar-se abans d’acabar aquest any 2023. L’equipament serà «referent al país» en art modern i contemporani, segons el director, Jesús Navarro, i disposarà d’una col·lecció de 5.000 obres de les diferents tendències artístiques dels segles XX i XXI. L’edifici tindrà cinc plantes, tres de les quals per a exposicions on d’entrada es mostraran 450 peces així com documentació d’arxiu vinculades a la memòria artística i cultural de la ciutat. A banda d’això, els treballs han posat al descobert part de les adoberies del segle XIII del municipi, que els visitants podran veure a la planta baixa.

destaquem

El Morera és un dels museus d’art modern i contemporani més antics del país. Va néixer a principis del segle XX i al llarg de la seva història ha tingut diferents seus, la darrera s’està habilitant a l’edifici de l’antiga Audiència de la ciutat, a la Rambla Ferran, amb l’objectiu que pugui inaugurar-se al mes de desembre i sigui la definitiva.

En aquest sentit, autoritats i responsables de l’equipament han fet aquest dimarts una visita d’obres per conèixer com es desenvolupen els treballs. El director del museu, Jesús Navarro, ha explicat que aquest nou equipament «soluciona un dels problemes endèmics de la ciutat amb relació al seu patrimoni artístic, que és establir una seu definitiva pel museu».

A més, el projecte preveu ser «referent al territori i en el context català i espanyol», segons ha dit Navarro, gràcies a una col·lecció d’art modern i contemporani de més de 5.000 obres d’art que fan un recorregut per totes les tendències artístiques del segle XX i XXI. Es tracta «d’una de les més importants del país, la segona més important després de la que hi ha a Barcelona», ha afegit el director del Morera.

L’equipament s’estructurarà en cinc plantes i terrassa a la part superior. A la planta baixa hi haurà la recepció, la botiga, un espai digital i una zona habilitada per observar part de les adoberies del segle XIII que s’han descobert durant els treballs. La primera, segona i tercera planta es destinaran a acollir les exposicions, la primera de les quals seran 450-470 peces i multitud de documentació «per reflectir la memòria cultural i artística de la Lleida del segle XX i XXI», ha detallat Navarro. Pel que fa a la quarta planta hi haurà espais d’àmbit tècnic, mentre que a la cinquena s’habilitarà la sala d’actes, zones educatives i l’accés a la terrassa.

El director del museu ha assegurat també que treballaran perquè el projecte d’aquesta nova seu es pugui obrir a la participació ciutadana. «Volem que sigui un espai cultural i social, estarem amatents perquè el visitant i la ciutadania tinguin el seu protagonisme», ha expressat Navarro.

Inauguració al desembre

L’alcalde Fèlix Larrosa ha afirmat que «les obres es preveuen finalitzar a finals del mes de novembre o començaments del mes de desembre i, tot seguit, farem la inauguració». «Això serà possible pel rigor amb què s’ha treballat, així com per la feina feta per l’anterior govern municipal i el suport institucional del govern espanyol, de la Generalitat, de la Diputació i dels fons europeus, que ens permetran executar aquesta obra emblemàtica», ha dit l’alcalde de Lleida.

Els treballs per transformar l’antiga Audiència de Lleida en la nova seu del Museu Morera van començar l’abril del 2019 i preveuen finalitzar més de quatre anys després amb un pressupost de 5,3 milions d’euros.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.