El MORERA sorprèn amb "Visites inesperades": diàlegs inèdits entre art contemporani i clàssic

REDACCIÓ / Lourdes Farré
Publicat: 
03-12-2024
Actualitzat: 18-12-2024 11:00
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • El MORERA sorprèn amb "Visites inesperades": diàlegs inèdits entre art contemporani i clàssic
    Peu de foto: 
    Visites inesperades, nova exposició del MORERA ©Paeria de Lleida

Aquest dimarts, 3 de desembre de 2024, el Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida (MORERA) obre les portes a una nova i sorprenent exposició: Visites inesperades. Aquesta iniciativa, que arriba a la seva tercera edició, s’emmarca dins la Setmana de l’Art i proposa un diàleg artístic entre sis obres provinents de les Galeries d’Art de Catalunya (GAC) i la col·lecció permanent del museu lleidatà.

El projecte, comissariat per la historiadora i crítica d’art Montse Frisach, ofereix una experiència única que es desenvolupa simultàniament al Museu de Montserrat, al Museu d’Art de Girona i al MORERA. Cada museu integra sis obres contemporànies en les seves col·leccions permanents, creant connexions estètiques, conceptuals i temàtiques que desafien la percepció tradicional de l’art.

Visites inesperades, nova exposició del MORERA ©Paeria de Lleida

Al MORERA, l’itinerari expositiu recorre les tres sales del museu, establint diàlegs entre obres de disciplines i èpoques diverses. Per exemple, la instal·lació de l’artista Charo Corrales (Imaginart Gallery), que reivindica el treball artesanal femení amb un brodat delicat, s’enfronta al quadre de les planxadores de Carles Llobet Raurich, creant un contrast entre tradició i contemporaneïtat. D’altra banda, en l’àmbit dedicat a la Guerra Civil, un dibuix de Juli González datat el 1939 (Artur Ramon Art), que representa la pagesa Montserrat com a símbol de resistència al feixisme, enriqueix el discurs històric del museu.

Les interaccions també es fan presents en altres àmbits de l’exposició. L’elegant autoretrat de la fotògrafa Lídia Vives (Espai Cavallers) es relaciona amb els dibuixos de Xavier Gosé, mentre que la geometria minimalista de Dominica Sánchez (Pigment Gallery) dialoga amb les investigacions espacials d’Antoni Abad i Jesús Mauri. L’escultura mòbil de Lukas Ulmi (Villa del Arte Galleries), hereva de l’esperit de l’avantguarda, complementa les obres de Leandre Cristòfol, i el minimalisme de la natura morta de Pere Formiguera (La GaLeRia Batlle Argimon) genera un interessant contrast amb el barroquisme del bodegó de Marina Núñez.

Visites inesperades es presenta com una oportunitat única per redescobrir la col·lecció del MORERA des d’una nova perspectiva i reafirma el compromís del museu amb la innovació i el diàleg cultural.

Comparteix

També t'interessarà