Cultura

El Museu de l’Aigua posa en valor les aigües subterrànies amb noves rutes per la ciutat

El Museu de l’Aigua posa en valor les aigües subterrànies amb noves rutes per la ciutat

El Museu de l’Aigua posa en valor les aigües subterrànies amb noves rutes per la ciutat amb la programació de dues noves rutes per commemorar el Dia Mundial de l’Aigua i descobrir nous espais patrimonials de la ciutat relacionats amb l’aigua

Les Nacions Unides van proclamar el 22 de març com a Dia Mundial de l’Aigua per posar en relleu les problemàtiques sobre els usos i accessibilitat de l’aigua i els reptes de futur més immediats. Aquest any es dedica a les aigües subterrànies per tal de fer-les visibles, com a gran reserva d’aigua dolça i recurs a protegir.

Les noves rutes del museu pretenen justament fer visibles les aigües subterrànies de la ciutat, tant les naturals com les conduïdes, siguin de les xarxes de subministrament a domicili com els canals de regadiu.

La primera de les rutes tindrà lloc aquest dissabte 19 de març i es consistirà en una ruta pel Centre Històric i el Turó de la Seu Vella. Al llarg del recorregut es visitarà el Dipòsit del Pla de l’Aigua, la font dels Tritons i els Pous del gel, i s’explicarà des de l’exterior, ja que no són accessibles, altres elements com els dipòsits moderns i la cisterna del castell, i les aigües subterrànies que afloren en alguns punts.

La segona ruta tindrà lloc el dissabte 2 d’abril. En aquest cas es farà al barri de la Bordeta, per centrar l’atenció en la transformació de l’Horta en zona urbana. Es visitarà el Molí de Sant Anastasi, la sèquia de Fontanet i altres elements patrimonials del barri relacionats amb l’aigua. al molí s’explicarà el projecte de condicionament que actualment es du a terme per part de l’Ajuntament per poder-lo obrir al públic.

Les dues rutes començaran a les 11.00 h, tindran una durada de dues hores i son gratuïtes. Per assistir-hi, cal enviar un correu electrònic a [email protected].

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.