Cultura

El Museu Roda Roda de Lleida exposa un Seat Ibiza Olímpico: el cotxe dels Jocs del 1992

El Museu Roda Roda de Lleida exposa un Seat Ibiza Olímpico: el cotxe dels Jocs del 1992

El Museu de l’Automoció Roda Roda de Lleida presenta, en el seu cicle «La peça del trimestre», un Seat Ibiza Olímpico. Aquest vehicle és una versió especial del popular model de la marca catalana Seat, creat especialment per als Jocs Olímpics de Barcelona de 1992, i es va utilitzar a la Vila Olímpica amb els colors i el logotip dels Jocs.

Seat, com a patrocinador oficial dels Jocs, va dissenyar vehicles especials per a l’ocasió, basats en els models Toledo i Ibiza. Del Toledo es van crear dues versions: una anomenada Podium, amb només 24 unitats per als medallistes espanyols, amb detalls exclusius, i una altra d’elèctrica, que acompanyava el recorregut de la torxa olímpica i la prova de la marató. La versió de l’Ibiza es feia servir per a desplaçaments interns de l’organització i els esportistes a la Vila Olímpica i entre les diverses seus.

Després dels Jocs, els vehicles es van posar a la venda juntament amb altres materials i mobiliari utilitzats durant l’esdeveniment. Ara, 32 anys més tard, amb París acollint una nova edició dels Jocs, el model exposat segueix en funcionament.

L’exposició també inclou objectes originals dels Jocs Olímpics de Barcelona, com una torxa olímpica que va fer el recorregut entre Vinaixa i Vimbodí, el xandall oficial del rellevista, una medalla commemorativa, i dos exemplars del Diari de Lleida amb articles sobre els Jocs i els vehicles de Seat.

Amb la col·laboració de l’Arxiu Municipal, aquesta exposició es pot visitar al Museu de l’Automoció Roda Roda fins al 29 de setembre.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.