Cultura

El Pirineu lleidatà acull més de 350 aficionats a les motos

El Pirineu lleidatà acull més de 350 aficionats a les motos

El Pirineu de Lleida acollirà aquest cap de setmana dos esdeveniments per als amants del motor que aplegaran més de 350 motociclistes entre pilots i acompanyants. Es tracta, d’una banda, de la quarta edició de la Cherokee Rider, que tindrà lloc els dies 25 i 26 de setembre amb punt de partida i d’arribada a Rialp, al Pallars Sobirà. D’altra banda, la Val d’Aran acollirà els participants de la quarta edició de la Coast to Coast by Triumph en el decurs de la ruta que té com a punt de sortida Sant Sebastià, a Guipúscoa, demà divendres 24 de setembre per arribar fins a la Costa Brava dissabte, amb punt de parada i nit el divendres 24 a la Val d’Aran. La prova té 140 inscrits. Totes dues competicions compten amb la col·laboració del programa “Moturisme Ara Lleida” del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.

La Cherokee Rider és un gran esdeveniment per als amants de les motos al cor del Pallars Sobirà, de caràcter no competitiu, en un recorregut en aquesta quarta edició de més de 600 km per carreteres obertes al trànsit entre les dues rutes que s’han previst pel Pirineu i Prepirineu, tant al Pirineu català com al d’Osca i el sud de França. Les rutes intenten buscar l’equilibri entre quilometratge, bon asfalt, revolts i paisatges.

La ruta més clàssica, amb moltes corbes i sempre per carretera asfaltada, té un recorregut de 262 km i un temps previst d’execució de 3 hores 50 minuts. La segona ruta, anomenada Adventur Mixta i apta per a totes les motos (aconsellable trails), amb un recorregut de 352 km, combina bona carretera amb 3 trams alterns de pista de 4 km i 50 km de carretera amb asfalt trencat, amb un temps previst d’execució de 5 hores 40 minuts.

Totes dues rutes sortiran diumenge 26 de setembre entre les 7.30 i les 8.00 hores. L’horari previst per acabar serà les 15.00 hores, amb el lliurament de l’adhesiu oficial i el dinar de comiat.

Per al dissabte s’han organitzat diferents activitats després del check-in dels inscrits, el lliurament de la samarreta oficial i l’obertura. Entre les activitats previstes s’ha programat una gimcana de motos, proves de KTM i Moto Guzzi, mercat de productes, cavalls, música, bosc vertical, proves airbag elite i al vespre un sopar amb concert de música en directe.

La Cherokee Rider va més enllà d’una concentració motorista, ja que es tracta d’un esdeveniment que vol posar en valor els diferents atractius turístics del territori, motiu pel qual compta amb el suport del programa “Moturisme Ara Lleida”.

La Val d’Aran, punt de parada de la Coast to Coast by Triumph

Pel que fa a la prova Coast to Coast by Triumph, també celebra enguany la seva quarta edició. Es tracta d’un esdeveniment organitzat per la marca de motocicletes Triumph que combina el disseny d’una bona ruta i l’estratègia de triar els punts necessaris per obtenir la millor classificació possible. Hi ha dues categories: la Coaster, d’un dia de durada, i la Finisher, de dos dies, perquè cada pilot pugui fer una ruta o l’altra segons les seves necessitats.

El recorregut, de 1.500 km en total, va de costa a costa de la península, amb sortida des de Sant Sebastià, al País Basc divendres i final a Sant Pere Pescador, a la Costa Brava de Girona, tot passant per la Val d’Aran, a la demarcació de Lleida, on hi ha prevista l’arribada la nit de divendres i la sortida el dissabte des de l’Hotel Tryp de Vielha.

El Patronat de Turisme disposarà d’un punt informatiu a Vielha per promocionar el programa “Moturisme” entre el públic assistent i lliurarà també material als participants.

TerritoriRialp · Pallars Sobirà
Més notícies de Rialp →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Gerri de la Sal reprèn l’activitat salinera després de dos anys i es prepara per la sisena FestaSal
Cultura

Gerri de la Sal reprèn l’activitat salinera després de dos anys i es prepara per la sisena FestaSal

Maria del Val · 29 jul. 2026
Tret de sortida a la 35a edició del Dansàneu amb una forta aposta per la creació pròpia
Cultura

Tret de sortida a la 35a edició del Dansàneu amb una forta aposta per la creació pròpia

Redacció · 24 jul. 2026
L’Esbaiola’t clou amb èxit la 19a edició amb 6.500 entrades venudes
Cultura

L’Esbaiola’t clou amb èxit la 19a edició amb 6.500 entrades venudes

Redacció · 21 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.