Cultura

El premi del públic del Street Art Festival de Torrefarrera ja té guanyador

El premi del públic del Street Art Festival de Torrefarrera ja té guanyador

El mural “Fauna” realitzat per l’artista Thomàs (Barcelona) ha estat l’escollit pels torrefarrerins i torrefarrerines com a guanyador del premi del públic de la 6a edició del Torrefarrera Street Art Festival (TSAF) dotat amb 500 euros. 

En paraules del seu autor, el grafiti mostra “una escena quotidiana en un món rural de fantasia on les bèsties vesteixen i actuen de forma humana. Els animals escollits formen part de la fauna autòctona del Segrià, de gran valor i caràcter genuí”. El mural, ubicat al carrer Ramon Muntaner 83, té com a protagonistes l’eriçó clar, la guineu, el teixó i el senglar.

Aquest treball ha rebut el 31,8% vots dels vots, materialitzats a través de la nova aplicació mòbil de Torrefarrera, eAgora, i també presencialment a les oficines municipals (opció habilitada per a les persones grans sense accés a la tecnologia).

El segon mural més votat pel públic, amb un 18,2% dels vots, ha estat “Gaia” de l’artista Aral (Les Cases d’Alcanar). La tercera posició en les votacions, amb un 16,7% dels vots del públic, ha estat per als grafitis “La sobrietat feliç”de Alisa Host (Suïssa) i “El gat observador” de Marina Vallo (Sant Celoni) que han empatat en percentatge de vots.

6a edició del Torrefarrera Street Art Festival

El passat 8 de setembre, en el marc de la Festa Major de Torrefarrera, es va donar a conèixer el premi del jurat del 6è Torrefarrera Street Art Festival (valorat en 1.000 euros), atorgat a B:K (La Seu d’Urgell, Lleida), autor de l’obra “Ellas me encadenaron”, de 65 m2 i ubicada al carrer Major 62, de Torrefarrera. Per primer cop, aquesta edició ha comptat amb majoria de dones, situació que no és habitual en aquests certàmens, on predominen les obres signades pels homes. 

“Ellas me encadenaron” de B:K expressa empoderament, la retenció i el control a través d’un muntatge de referències de fotògrafs. B.K Mafia, amb 23 anys, és l’artista més jove que ha participat en el TSAF. Amb estudis d’animació i cinema, va introduir-se en el món del muralisme de forma autodidacta.

Per oferir una experiència completa als visitants que s’acostin a Torrefarrera per contemplar les obres del TSAF, enguany s’ha editat un mapa amb tres rutes per veure els murals de totes les edicions tot passejant per Torrefarrera i Malpartit. Aquestes rutes es poden veure en un panell informatiu situat als porxos de l’Ajuntament, en un desplegable amb informació d’interès del municipi i també es poden descarregar a la pàgina web https://torrefarrerastreetartfestival.cat/rutesturistiques/.

Després de les sis primeres edicions, s’han pintat prop de 4.900 m2 de parets distribuïts per tot el municipi, amb un total de 53 murals a l’aire lliure. 

El TSAF és un certamen internacional, de temàtica lliure, que en les seves edicions anteriors ha comptat amb muralistes d’art urbà nacionals i internacionals. L’objectiu és dinamitzar i regenerar els espais del municipi, potenciant i apostant per la cultura i l’art urbà com a mitjà d’integració social. El segell de cada artista en cada racó seleccionat ajuda a redescobrir espais, reinventar entorns i posar en valor l’art a peu de carrer. Amb aquesta finalitat, es convoca anualment aquest esdeveniment obert a grafiters i artistes urbans.

Relació d’artistes o col·lectius artístics que han participat en el 6è Torrefarrera Street Art Festival:

  • Aral (Les Cases d’Alcanar, Tarragona) 
  • B:K (La Seu d’Urgell, Lleida), premi del jurat
  • Marina Vallo (Sant Celoni, Barcelona)
  • Pango i CO (Arbeca, Lleida)
  • Thomàs (Barcelona), premi del públic
  • Alisa Host (Suïssa)
  • Alessiainart (Xile)
TerritoriTorrefarrera · Segrià
Més notícies de Torrefarrera →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.