Economia

El preu de la llum dona una petita treva aquest dissabte

La factura elèctrica mensual es dispara en la primera setmana de setembre

El preu mitjà de la llum ha registrat una petita caiguda i aquest dissabte arribarà a 226,21 euros el megawatt hora (MWh), segons les últimes dades publicades aquest divendres per l’Operador del Mercat Ibèric de l’Electricitat (OMIE). Aquesta xifra suposa 62 euros menys que el record històric d’aquest dijous (288,53 euros) però continua sent el quart més costós de la història. El moment en què serà més car utilitzar els electrodomèstics durant la jornada serà entre les nou i les deu del vespre, quan el cost de l’electricitat serà de 254,45 euros el MWh. La franja més barata serà entre les cinc i les sis de la tarda, quan serà de 176,92 euros per MWh.

La xifra d’aquest dissabte suposarà un increment del 30,2% respecte al preu del mateix dia de la setmana passada (173,65 euros). Així mateix, multiplica per 4 l’import assolit en el mateix dia de l’any passat (44,39 euros).

L’increment de la factura de la llum es deu a l’encariment dels drets d’emissió de diòxid de carboni (CO2) i a l’augment del preu del gas, la matèria primera que utilitzen les centrals de cicle combinat per generar electricitat.

L’escalada del preu només afecta als consumidors acollits a la tarifa PVPC, també coneguda com a tarifa regulada, ja que els que tenen contractada una tarida de mercat lliure paguen un import fix cada mes.
 

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Els multimilionaris beneficis de Naturgy al primer semestre del 2023
Economia

Els multimilionaris beneficis de Naturgy al primer semestre del 2023

Redacció | ACN · 24 jul. 2023
Els multimilionaris beneficis d'Endesa al 2022
Economia

Els multimilionaris beneficis d’Endesa al 2022

Redacció | ACN · 24 febr. 2023
El preu de la llum continua a l'alça aquest dimarts després de tocar fons
Economia

El preu de la llum continua a l’alça aquest dimarts després de tocar fons

Redacció | ACN · 3 gen. 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.