Cultura

El primer llibre de l’IRBLleida visibilitza i consciencia sobre les malalties minoritàries

El primer llibre de l’IRBLleida visibilitza i consciencia sobre les malalties minoritàries

‘L’univers divers’ és el primer llibre editat per l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida Fundació Dr. Pifarré (IRBLleida) per visibilitzar, conscienciar i canviar la mirada davant del món de les malalties minoritàries. Els beneficis obtinguts per la venda del llibre, que ja es pot comprar a les llibreries i també físicament a l’IRBLleida per 10€, es destinaran a la recerca en malalties minoritàries realitzada per personal investigador de l’IRBLleida.


Especial #SantJordi2021


L’autora de l’obra és mestra i logopeda de Tàrrega, Alba Bellart Castellví. Bellart és mare d’una filla amb una malaltia minoritària i amb inquietuds per trobar millors respostes per aquest tipus de malalties. “M’ha agradat escriure aquest llibre com a eina terapèutica per transmetre tot el que conec sobre el tema, perquè la vida de les persones i les seves famílies puguin estar plenes de més esperança” ha explicat l’autora. “Gràcies a la compra d’aquest exemplar, contribuireu perquè la mirada integradora i l’aposta per la recerca avancin”, ha afegit.

El llibre, que està adreçat a nens i nenes de sis a dotze anys, explica que els alumnes d’una escola de primària celebren Sant Jordi i fan un concurs literari dedicat a les malalties rares o infreqüents. Cada curs, des de primer fins a sisè, elabora un conte diferent, però amb un denominador comú, ja que tots els i les protagonistes tenen una malaltia d’aquest tipus. Les il·lustracions del llibre són una obra de la filla de l’autora, Núria Usón Bellart. 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.