Societat

El Solsonès sanciona banyistes incívics amb multes de fins a 3.000 euros

El Solsonès sanciona banyistes incívics amb multes de fins a 3.000 euros

El número de banyistes als pantans i rieres del Solsonès s’ha triplicat des de la pandèmia. Aquest augment del turisme ha suposat també un increment de comportaments incívics en zones que, fins ara, han estat pràcticament verges. Cansats d’això, 8 municipis han decidit contractar un servei de seguretat privada per multar els banyistes incívics amb sancions que van dels 100 als 3.000 euros. Aparcar malament, abandonar deixalles, tenir el gos deslligat o la música massa alta són alguns exemples que, a partir d’ara, ja són sancionables. L’alcalde de Guixers, Jordi Selga, lamenta que els ajuntaments –tots ells petits i amb poca capacitat econòmica- hagin de fer front a aquesta despesa, i reclama al Govern que creï la figura de vigilant rural.

A la Llosa del Cavall, el diumenge al matí es van concentrar uns 400 vehicles, molts més que un diumenge fora de temporada. El volum de turistes que rep la zona des de la pandèmia s’ha incrementat de manera notable, i alguns amb comportaments incívics que dificulten la convivència amb els veïns.

Un exemple són les deixalles. A tocar d’un dels accessos a l’embassament, hi ha un contenidor de vidre ple de tot tipus d’escombraries. De tot, menys vidre. «Barbacoes d’un sol ús, llaunes de cervesa i recipients de pollastre a l’ast són les deixalles més habituals», lamenta a l’ACN l’alcalde de Guixers, Jordi Selga, mentre recull ell sol les deixalles que s’acumulen als vorals del camí.

Cansats d’això, vuit municipis -Clariana de Cardener, Olius, Navès, Lladurs, Odèn, Castellar de la Ribera, Guixers i Sant Llorenç de Morunys- han decidit contractar vigilància privada amb capacitat per multar banyistes que no compleixin les normes. Els ajuntaments paguen aquest servei amb diners de la seva butxaca i lamenten la dificultat que això suposa per a uns municipis amb tan poca capacitat econòmica.

Per això, tot i que la iniciativa compta amb el suport del Consell Comarcal, els alcaldes reclamen al Govern creï la figura de vigilant rural i sigui ell qui es faci càrrec d’aquesta despesa per controlar les massificacions de gent.

Multar, la solució perquè la gent faci cas

L’estiu passat ja hi va haver agents cívics que informaven els banyistes de praxis incíviques, però el conseller de Turisme, Ferran Ginestà, ha explicat que la mesura no era suficient perquè la gent faci cas. «Havien de trucar Mossos i Agents Rurals, però no sempre arribaven a temps i, per això, hem decidit fer un pas més i multar», ha subratllat.

La mesura s’aplica al pantà de Sant Ponç (Clariana de Cardener), al de la Llosa del Cavall (Guixers), a la Ribera Salada, al riu d’Aigua d’Ora i al riu Aigua de Valls. L’incompliment de les restriccions es pot sancionar amb multes que van dels 100 als 3.000 euros.
 

TerritoriGuixers · Solsonès
Més notícies de Guixers →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Residents i ajuntaments de la Vall de Lord reclamen garantir la cobertura horària del consultori mèdic
Societat

Residents i ajuntaments de la Vall de Lord reclamen garantir la cobertura horària del consultori mèdic

ACN · 13 ag. 2026
Una investigadora lleidatana rep una beca per realitzar el seu doctorat a un centre capdavanter
Societat

Una investigadora lleidatana rep una beca per realitzar el seu doctorat a un centre capdavanter

Redacció i Lourdes Farré · 13 març 2024
El Zoo del Pirineu torna 228 animals a la natura aquest 2023
Societat

El Zoo del Pirineu torna 228 animals a la natura aquest 2023

Redacció · 5 gen. 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.