Societat

El transport a demanda de l’Horta es podrà sol·licitar directament a través d’una APP

El transport a demanda de l’Horta es podrà sol·licitar directament a través d’una APP

L’Ajuntament de Lleida agilita el Transport a Demanda per a l’Horta de Lleida que, a partir de l’octubre, es podrà demanar directament a través de l’APP de la companyia Moventis que incorporarà una nova pestanya per a aquest servei. El regidor de Mobilitat i Serveis Urbans, Joan Ramon Castro, ha presentat aquesta millora dins dels actes de la Setmana Europea de la Mobilitat, que se celebra fins divendres. L’edil ha remarcat els bons registres que ha assolit el Transport a Demanda per a l’Horta i ha avançat que l’entrada en servei de l’APP afavorirà que n’augmentin els/les usuaris/es. En aquest sentit, en el que es porta de 2021 s’han fet 2.497 usos, el que representa una mitjana de 18/19 al dia. Aquest setembre, se n’han fet 234.

El servei de petició de transport a la demanda es presta a través de l’Autoritat del Transport Metropolità de Lleida (ATM). Fins ara, calia trucar per reservar cada trajecte. L’activació de l’APP permetrà reservar amb antelació i de manera directa els viatges que siguin necessaris.

Castro ha recordat que els/les usuaris/es tenen la possibilitat de fer transbord sense cost afegit i enllaçar amb trajectes d’Autobusos de Lleida o, també, de serveis ferroviaris de la Generalitat. El regidor ha posat com a exemple que es pot viatjar per 1,26 € des de l’Horta de Lleida i fins a la Pobla de Segur.

Les persones que ja tinguin descarregada l’APP de Moventis només caldrà que l’actualitzin quan es posi en funcionament la nova pestanya. El servei, que s’ofereix a través de taxis, compta amb quatre parades al casc urbà (RENFE, Estació d’Autobusos, Hospital Arnau de Vilanova i plaça de Ricard Viñes) i un total de 66 al conjunt de l’Horta, repartides en sis rutes.

Autobusos de Lleida

Pel que fa als Autobusos de Lleida, han assolit 2.864.884 viatgers en el que es porta del 2021. El servei acusa encara els efectes de les restriccions de la pandèmia -en determinats mesos, s’han registrat baixades del 30% respecte al 2019-, però des de la Paeria han assenyalat que esperen el progressiu increment de viatges a mesura que es vagi normalitzant la situació.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.