Societat

El TSJC estima parcialment el recurs d’UP contra la limitació de noves granges

Els pagesos clamen agilitzar el pagament d'ajuts per Covid

Unió de Pagesos celebra que TSJC hagi estimat parcialment el recurs contenciós administratiu que va presentar contra el Decret de dejeccions ramaderes i fertilització i d’aprovació del programa d’actuació a les zones vulnerables en relació amb la contaminació per nitrats procedent de fonts agràries. El TSJC ha anul·lat l’apartat segon de la Disposició Transitòria Primera que establia que, si transcorregut un any des de la pròxima modificació o l’ampliació de les designacions de zones vulnerables, el Govern no revisava el programa d’actuació en aquestes zones, aquest seguia vigent sense permetre la implantació de noves explotacions ramaderes ni ampliar la capacitat de les existents que apliquin purins en municipis designats zona vulnerable. 

En el recurs presentat l’octubre del 2019, el sindicat considerava «arbitrari» que la «inacció» de l’Administració en la revisió o l’ampliació del programa d’actuació de les zones vulnerables, després d’un any del seu venciment, comportés més limitacions a les explotacions ramaderes que les previstes en el nou decret. «Aquest ja limita en pocs supòsits les possibilitats d’ampliació o implantació de noves explotacions que apliquin dejeccions en zona vulnerable», assenyalen des de l’organització agrària. 

Pel que fa a aquesta qüestió, la Sala Contenciosa Administrativa del TSJC ha considerat que «aquest règim, més costós que l’establert en el propi Decret, no té empara legal i es troba absolutament immotivat, mes enllà de pretendre ser justificat, basant-se l’incompliment per part de l’Administració de les seves pròpies obligacions. Per aquest motiu, estima en part el recurs i anul·la l’apartat segon d’aquesta disposició transitòria primera.

Des d’Unió de Pagesos asseguren que seguiran treballant incorporar millores en la propera revisió del Decret i, paral·lelament, en la promulgació d’un decret llei per «deixar sense efecte determinades obligacions en les zones no vulnerables i ajustar-lo estrictament a les obligacions europees en aquestes matèries», a més de «deixar, almenys fins el 2028, l’assoliment de la resta d’objectius ambientals i de gestió agronòmica a les mesures de foment de la Política Agrària Comuna (PAC)».

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.