Societat

Els agents covid, una de les imatges més visibles de la Paeria

Els agents covid, una de les imatges més visibles de la Paeria

L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha agraït la tasca que desenvolupen els agents Covid, a propòsit dels quals ha dit que són una de les imatges més visibles de la Paeria. El paer en cap els ha dirigit aquestes paraules durant la salutació que ha tingut lloc aquest migdia a la Comissaria de la Guàrdia Urbana, en un acte al qual han assistit el regidor David Melé, l’intendent en cap, Josep Ramon Ibarz, i l’inspector de l’Àrea de Seguretat Ciutadana, Juan José Catalina.

Miquel Pueyo s’ha adreçat a les 9 persones que desenvoluparan aquesta tasca durant els pròxims nou mesos, com a puntals d’un servei per la paciència, capacitat de diàleg, necessitat de mà esquerra en conflictes i mediacions. “La vostra és una feina important, perquè a més té un valor afegit en reforçar les actuacions de la Guàrdia Urbana amb les vostres recomanacions i informació, així com la gestió de cues”.

David Melé, com a regidor d’Ocupació, també ha agraït la feina dels agents Covid, perquè a través seu es percep la realitat de la ciutat i l’estat d’ànim de la gent. “Sou un valor afegit perquè ens traslladeu les inquietuds i necessitats. Un apropament que la ciutadania demana a l’Ajuntament i vosaltres sou el primer impacte d’aquesta comunicació, que és molt important per a resoldre els petits conflictes, que són de vegades els més difícils a resoldre”, ha dit.

Pla d’Ocupació del projecte MUTP

Els Agents Covid formen part de l’actuació dels Plans d’Ocupació del projecte MUTP (Mesures Urgents Tancament Perimetral). El MUPT és una línia de subvenció de caràcter extraordinària i urgent per fer front a les conseqüències de la pandèmia en el mercat de treball, en aquells territoris de Catalunya que han estat afectats pel tancament perimetral de l’any 2020.

L’actuació dels Plans d’Ocupació té per objectiu oferir a les persones participants l’oportunitat d’adquirir experiència professional i millorar la seva ocupabilitat mitjançant la contractació laboral.

Les contractacions laborals tenen un caràcter temporal de 9 mesos (de l’1 de juny de 2021 al 28 de febrer de 2022) i es gestionen i formalitzen a l’IMO.

Des de l’IMO es va fer la gestió del procés de selecció, seguint el procediment indicat a la Guia de prescripcions tècniques del programa. Es va penjar una oferta al Servei d’Intermediació Laboral i els dies 17 i 18 de maig es va realitzar el procés de selecció conjuntament amb personal de la Guàrdia Urbana.

Les tasques que realitzen aquestes persones, que supervisa la Guàrdia Urbana, són les següents:

  • Informació, sensibilització i promoció d’actituds cíviques amb l’objectiu de millorar la bona convivència i el respecte entre la ciutadania.
  • Control d’accessos d’equipaments municipals i les possibles acumulacions de persones en actes públics.
  • Tasques de control i seguiment del compliment de les mesures sanitàries previstes per la prevenció de la Covid-19.
  • Vigilància i promoció de les mesures personals i comunitàries per la prevenció de la Covid-19.
  • Seguiment i control del compliment dels aïllaments de les persones afectades per la Covid-19.
  • Seguiment i control d’habitatges on resideix població que ha de realitzar un aïllament obligatori, amb l’objectiu de vetllar pel compliment dels protocols exigits per un correcte confinament domiciliari a causa de la Covid-19.
  • Donar suport a les persones aïllades a causa de la Covid-19.
  • Mediació i resolució de conflictes cívics.
  • Conscienciació i difusió del sistema de recollida de residus municipals per millorar l’adaptació de les persones nouvingudes al municipi durant la campanya de la fruita. 
TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.