Societat

Els fons Next Generation finançaran 59 projectes d’innovació d’empreses i centres d’FP catalans

Els fons Next Generation finançaran 59 projectes d'innovació d'empreses i centres d'FP catalans

Un total de 106 empreses i centres educatiu d’FP rebran recurs procedents dels fons Next Generation EU per a 59 projectes d’innovació per contribuir a al modernització de la Formació Professional. De les 228 propostes rebudes entre el juny i l’agost del 2021, el Ministeri n’ha seleccionat 141 per la seva capacitat per afegir valor a l’FP i el seu potencial per generar i compartir coneixements, segons el Departament d’Acció Exterior i Govern Obert. Dels 141 projectes, 59 estan participats per escoles i empeses catalanes, l’equivalent al 42% dels projectes seleccionats a tot l’Estat. Entre els projectes seleccionats, n’hi ha de la indústria 4.0, internet de les coses, robòtica col·laborativa, digitalització, impressió 3D i IA, entre d’altres.

Segons la Generalitat, els projectes requereixen la participació d’entre dos i tres centres de Formació Professionals situats en comunitats autònomes diferents i una empresa, fundació, associació o entitat. La quantitat màxima per a projecte és de 220.000 euros, amb ajuts superiors als 50.000 euros per a cadascun dels centres que hi participin i de 20.000 euros en el cas d’empreses o entitats.

Alguns dels projectes que rebran més de 200.000 euros són la creació d’un banc de projectes ABP i altres metodologies actives d’aprenentatge per a la FP impulsat l’institut d’Escola del Treball i pimes (211.769 euros); l’AB remot per a indústria 4.0 de l’Institut Marianao de Sant Boi de Llobregat i Argològic SA de Cornellà de Llobregat (219.949 euros); un projecte per a la instauració del programa d’ensenyament- aprenentatge de la innovació de l’IES Pere Martell de Tarragona (219.900 euros); i un projecte d’hidrogen verd per electròlisi de l’Institut Comte de Rius i l’institut Escola del Treball de Lleida (220.000 euros) i un altre d’Intel·ligència artificial i robòtica col·laborativa per a la digitalització de processos industrials basats en visió de l’Institut Palau Ausit de Ripollet i Piplus Servicios Profesionales SL de Barcelona (219.996 euros).

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.