Societat

Els pobles de la C-12 demanen rotondes abans que autovia

Els pobles de la C-12 demanen rotondes abans que autovia

Els alcaldes dels municipis al traçat de la C-12 o Eix de l’Ebre van expressar ahir satisfacció pel projecte de la Generalitat de convertir aquesta carretera en autovia des de Lleida fins a Amposta. No obstant, abans volen que es construeixin les rotondes ja previstes a Sarroca, Torrebesses, Llardecans i Maials, atès que la d’Alfés ja s’ha executat.

L’alcalde de Maials i president del consell del Segrià, David Masot, va indicar que aquesta autovia és una antiga reclamació, sobretot com a via ràpida de fugida davant d’una emergència a la central nuclear d’Ascó. “En l’actualitat, només hi ha dos carrils, un per sentit, i alguna zona per avançar a la carretera, de manera que en cas d’accident no es pot traslladar tota la població afectada amb la màxima celeritat”, va remarcar.

Mentre l’autovia de l’Eix de l’Ebre es desenvolupa, els pobles demanen que es faci la glorieta de Sarroca, la de Torrebesses, les dos rotondes previstes a Llardecans i la de Maials, una actuació que estava prevista entre aquest any i el que ve.

L’alcaldessa de Llardecans, Carme Pinyol, va recordar en aquest sentit que els encreuaments que donen accés a aquestes localitats “són veritablement perillosos” i de fet són punts en què es registren diversos accidents, molts dels quals mortals.

Per la seua banda, l’alcalde de Maials va indicar que l’ajuntament ha sol·licitat millores en el projecte de la rotonda prevista a la cruïlla d’aquesta localitat per augmentar l’agilitat del trànsit i guanyar seguretat a la sortida i entrada de la població. Masot va assenyalar que el consistori ha demanat que tingui tres carrils perquè els vehicles no hagin de disminuir la marxa si es dirigeixen a Tarragona i puguin accedir al poble sense risc.

TerritoriLlardecans · Segrià
Més notícies de Llardecans →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.