Economia

⏯️ Els ramaders del Pallars Jussà demanen al Govern ajuda per buscar farratge

⏯️ Els ramaders del Pallars Jussà demanen al Govern ajuda per buscar farratge

El Pallars Jussà és la comarca de Catalunya amb més caps de bestiar oví. L’any 2021 registrava uns 34.000 caps de bestiar i aquest mes de maig la xifra ha caigut fins als 30.000 animals. Tot per la sequera que des de fa més d’un any pateix la comarca i que fa que els ramaders ja titllin la situació de «dramàtica». Una vintena de ramaders s’han entrevistat amb la consellera d’Agricultura, Teresa Jordà, per demanar-li ajuda per poder comprar farratge, però sobretot perquè l’Administració faci d’intermediària i els ajudi a trobar aquest aliment per als animals. El sector diu que ara la problemàtica és poder comprar menjar, però que en poques setmanes pot ser la manca d’aigua per abeurar les ovelles.

destaquem

Els ramaders també han demanat a la consellera Jordà una pròrroga o flexibilitat amb la justificació dels plans de millora de les explotacions ramaderes i agilitat en els pagaments. Jaume Montané, ramader del Pallars Jussà, ha dit que hi ha explotacions que per les pèrdues econòmiques a conseqüència de la sequera no tenen la disponibilitat financera necessària per executar un pla de millora. Per aquest fet, han demanat a Jordà poder fer-ho amb fases.

El cost de mantenir una ovella ha augmentat 54 euros per animal aquest any respecte de l’any anterior, segons han explicat els ramaders. Gerard Cardona, ramader d’oví, ha explicat que aquesta situació pot portar el Pallars Jussà a perdre un 20% dels ramaders d’oví. La dificultat de trobar farratge i el seu elevat cost pot portar molts ramaders en edat de jubilació a prendre la decisió de plegar.

Montané ha alertat que els ramaders han de poder disposar de farratge i cereal en un termini de dues setmanes, perquè si no molts pagesos es veuran abocats a vendre animals per poder mantenir la resta.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La Paeria de Lleida congelarà els principals tributs municipals per l’any 2025
Societat

La Paeria de Lleida congelarà els principals tributs municipals per l’any 2025

Redacció i Arnau Coma · 9 oct. 2024
Més de 130 persones reben assessorament, en un any, per crear una empresa
Economia

Més de 130 persones reben assessorament, en un any, per crear una empresa

Redacció i Arnau Coma · 19 ag. 2024
ASAJA preveu un descens del 35% en la collita de peres a Lleida i mostra preocupació per les plagues
Economia

ASAJA preveu un descens del 35% en la collita de peres a Lleida i mostra preocupació per les plagues

Redacció i Lourdes Farré · 5 jul. 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.