Cultura

⏯️ Els Reis d’Orient porten la il·lusió als carrers de Lleida

⏯️ Els Reis d'Orient porten la il·lusió als carrers de Lleida

Els Reis d’Orient han arribat a Lleida a les 17.05 hores i, en aquesta ocasió, ho han fet amb el tren de la Pobla de FGC. Melcior, Gaspar i Baltasar han estat rebuts a l’estació Lleida-Pirineus per l’alcalde Miquel Pueyo i altres autoritats locals. Ses Majestats d’Orient s’han enfilat després a les carrosses i han recorregut diferents carrers de la ciutat per saludar i llençar caramels als milers d’infants, però també adults, que s’han aplegat per donar-los la benvinguda a la capital del Segrià. Lleida ha recuperat la tradicional cavalcada després d’haver-la d’anul·lar l’any passat per la pandèmia tot i que la d’enguany ha estat marcada per la presència de mascaretes a la comitiva reial i també entre els espectadors.

Melcior, Gaspar i Baltasar han tornat un any més a Lleida per repartir «il·lusió» i «felicitat» entre els infants de la ciutat, segons han explicat en la seva arribada a la ciutat. El Rei Melcior ha celebrat que enguany es pugui tornar a celebrar la cavalcada i poder veure els infants lleidatans, després que l’any passat haguessin de «passar fugaçment» per la capital del Segrià per les restriccions vigents per la pandèmia. Tot i això, la cavalcada s’ha dut a terme amb l’ús de mascaretes, tant per part dels integrants de la comitiva reial com de la majoria del públic present.

«Portem un missatge d’alegria, de pau i d’amor», ha afirmat el Rei Melcior. El Rei Gaspar ha dit que el desig de Ses Majestats d’Orient és que tots els nens i nenes, malgrat que no hagin pogut venir a la cavalcada, puguin gaudir-ne igualment. «Sobretot que tinguin il·lusió perquè la màgia ja la portem nosaltres», ha dit. De la seva banda, el Rei Baltasar ha demanat als infants que continuïn portant-se bé i que aquesta nit vagin a dormir d’hora. L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, també ha celebrat la recuperació de la cavalcada en el seu format tradicional.

Després de saludar els centenars d’infants que s’han aplegat davant de l’estació Lleida-Pirineus, els Reis d’Orient s’han enfilat a les carrosses amb què han recorregut el centre la ciutat amb una comitiva reial formada per dotze carrosses i que ha repartit i llençat unes dues tones de caramels entre petits i grans. La cavalcada ha arrencat de la plaça Ramon Berenguer IV i ha continuat per rambla Ferran, Francesc Macià, avinguda Blondel, avinguda Madrid i plaça Espanya i ha seguit de nou per Blondel, per dirigir-se fins a l’Ajuntament de Lleida, on l’alcalde Miquel Pueyo ha rebut oficialment Ses Majestats i els ha lliurat les claus de tota la ciutat.

Els parlaments dels Reis d’Orient i de l’alcalde de Lleida s’han fet enguany des del balcó de la Paeria per tal de disposar d’un espai més ampli i evitar aglomeracions. Un intèrpret en llengua de signes ha facilitat que els missatges reials arribessin a tota la ciutadania. Així mateix, durant el recorregut de la cavalcada s’han habilitat dos espais inclusius, a la rambla Ferran i l’avinguda de Blondel, per tal que les persones amb mobilitat reduïda poguessin gaudir del pas de les carrosses sense problemes de visibilitat.

El dispositiu de la cavalcada l’han integrat per unes 400 persones, entre músics, membres de companyies de teatre, agents de la Guàrdia Urbana, serveis i d’emergències, i efectius de Protecció Civil, entre altres. També hi han participat una cinquantena d’infants de la ciutat, que han pogut anar en alguna de les carrosses després de resultar afortunats en el sorteig que es va fer.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.