Societat

En llibertat l’home acusat de maltractar el seu nadó fa un any a Lleida

En llibertat l'home acusat de maltractar el seu nadó fa un any a Lleida

El jutjat d’instrucció número 1 de Lleida ha acordat deixar en llibertat el pare del nadó, de només 12 dies, maltractat a Lleida, segons ha avançat aquest diumenge el diari Segre i ha pogut confirmar l’ACN. L’home es troba en presó provisional des de mitjans d’agost de 2019 per aquests fets però el jutge ha decidit atendre la petició de la defensa de deixar-lo en llibertat fins que se celebri el judici en considerar que no hi ha risc de fugida. L’home ja va ser condemnat a nou mesos de presó per maltractament familiar a la dona per uns fets del 3 de juliol de 2018. Tot i que la dona es va negar a declarar al judici, el jutge va considerar provat que l’acusat va colpejar i intentar ofegar la seva parella.

L’home es troba a la presó de manera provisional pel presumpte maltractament al seu nadó, uns fets pels quals encara no ha estat jutjat i que van ser posteriors al suposat maltractament a la parella.

El nadó va ingressar en estat molt greu a l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona el 13 d’agost del 2019, amb només 12 dies, amb lesions cerebrals, hemorràgies múltiples, hematomes i fractura de clavícula, amb un primer diagnòstic de traumatisme no accidental.

Després de més de dos mesos ingressat, el nen va rebre l’alta el 25 d’octubre tot i que pateix seqüeles molt greus. Tot i que el pare va negar ser l’autor de les lesions del petit, el jutge va considerar que hi havia prou indicis per considerar-lo el responsable i en va ordenar la presó preventiva per a aquests fets. La mare va quedar en llibertat després de declarar. A tots dos se’ls va retirar la custòdia del nadó, que es troba sota tutela de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA) de la Generalitat.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.