La Plataforma d’Entitats LGTBI ha reclamat que es deixi de vincular la verola del mico amb el col·lectiu d’homes gais, bisexuals i altres homes que tenen sexe amb homes. Ha exigit també que no s’estigmatitzin persones, espais ni determinades pràctiques. Les entitats han recordat que aquesta malaltia «pot afectar a tothom igual», dones i homes i de diferents orientacions sexuals. Ha demanat també al Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) que faci seguiment de totes les informacions contràries a la llei i que vagin en contra dels drets i el respecte a persones LGTBI. La Plataforma ha puntat que cal donar informacions basades en l’evidència científica i fugir de tractament LGTBIfòbics.
El vocal de salut de la Plataforma LGTBIcat, Joaquim Roqueta, ha insistit que cal evitar estigmatitzar les persones afectades, sigui quin sigui el seu gènere o la seva orientació sexual, així com espais d’oci, en al·lusió a la clausura d’una sauna gai a Madrid. També ha demanat no estigmatitzar pràctiques com el ‘chemsex’ o les persones que el practiquen i relacionar-les amb la verola del mico.
Per últim, la plataforma s’ha posat a disposició de les autoritats sanitàries per treballar conjuntament i donar missatges preventius tant al col·lectiu LGTBI com a la població en general per donar resposta conjunta a aquesta alerta sanitària.