Societat

Es doblen les causes obertes per agressió sexual a la demarcació de Lleida

Es doblen les causes obertes per agressió sexual a la demarcació de Lleida

Els delictes contra la llibertat sexual han augmentat un 44,55% en un any a la demarcació de Lleida. Tal com recull la memòria de la fiscalia de 2021, l’any 2020 se’n van obrir 202 causes judicials mentre que el 2021 en van ser 292. L’augment més significatiu es troba en les agressions sexuals, que augmenten un 91,67% i passen de 60 el 2020 a 115 el 2021. Són també més que les 83 del 2019. De fet, les xifres del 2021 són les més altes de l’última dècada. La raó, segons la fiscalia de Lleida, no és que hi hagi més agressions sexuals sinó que se’n denuncien moltes més perquè «es confia més en la justícia», per «la millora en l’atenció de les víctimes» i per la «conscienciació a través de xarxes socials i mitjans de comunicació».

Segons la memòria de la fiscalia de Lleida corresponent a l’any 2021 i feta pública aquest setembre, també van augmentar un 24,32% els abusos sexuals a menors de 16 anys, passant de 37 del 2020 a 46 el 2021, la xifra més alta també dels últims 10 anys. En general, les diligències obertes per delictes contra la llibertat sexual a menors de 16 anys -agressions sexuals, abusos o assetjaments- van ser 65. Segons una anàlisi feta per la fiscalia juntament amb els Mossos d’Esquadra, el 80% de les denúncies -52- van ser per fets que van tenir lloc en l’àmbit familiar o d’amistats i on, per tant, la víctima coneix l’agressor.

La memòria anual de la fiscalia també posa de manifest un augment del 40,28% dels robatoris amb violència o intimidació. Mentre que l’any 2020 es van obrir 211 causes judicials per aquest delicte, el 2021 en van ser 296. També han augmentat un 27,79% les estafes i un 36,41% els delictes de danys. En canvi, els robatoris amb força han baixat un 21,21% i els furts un 11,96%.

Pel que fa als procediments oberts per la fiscalia de Lleida per tràfic de drogues, pugen un 15,38%; concretament passen de 169 l’any 2020 a 195 l’any 2021. Segons la memòria de la fiscalia de Lleida, l’augment es deu en part a la proliferació de plantacions de marihuana a tot Catalunya i, en el cas de Lleida, el ministeri públic en destaca la facilitat per «camuflar-les» a l’interior de cultius de blat de moro.

Segons la memòria anual de la fiscalia de Lleida, augmenten també els delictes contra la seguretat viària en un 44,30% el 2021 respecte al 2020. Els més significatius han estat la conducció sota els efectes de l’alcohol i les drogues, que han pujat un 38,45% i la conducció sense permís, que han augmentat un 36,22%.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.