Societat

Esclerosi també en nens

Esclerosi també en nens

Més de mig miler de lleidatans estan actualment afectats per esclerosi múltiple, una malaltia neurològica que no té cura i de la qual cada any apareixen a Ponent una vintena de casos nous. Encara que principalment es diagnostica entre els 20 i els 40 anys, també es dóna en la infantesa, ja que els experts calculen que els nens malalts representen entre un 3% i un 10% del total, que a les comarques lleidatanes suposa una desena de casos. Així ho va explicar ahir Mònica Nieves, directora del centre neurorehabilitador Miquel Martí i Pol de Lleida, en la presentació del 25 aniversari del Mulla’t (vegeu el desglossament), que aquest any destinarà els fons a l’esclerosi múltiple infantil.

“És una malaltia molt dura i més quan es dóna als 6 o 8 anys. A més és molt més agressiva, ja que pateixen el doble de brots que els adults i això pot provocar més seqüeles en la recuperació”, va assegurar.

El centre que dirigeix, situat al CAP Onze de Setembre, atén actualment 150 usuaris, dels quals cap no és un nen. “El nostre objectiu amb aquesta edició del Mulla’t és també donar-nos a conèixer entre famílies amb nens afectats. El que sí que tenim són pacients a qui es va diagnosticar la malaltia amb 16 anys”, va apuntar Nieves. Des de la Fundació Esclerosi Múltiple crearan nous serveis per acompanyar aquests nens i les seues famílies amb un pla d’acció, amb grups de trobada i amb l’adquisició de material de suport a les escoles.

‘Mulla’t’ per recaptar fons, el 8 de juliol a 120 piscines de Ponent

La 25 edició de la iniciativa solidària Mulla’t se celebrarà el 8 de juliol a més de 600 piscines de Catalunya, 120 de les quals a les comarques lleidatanes. La del Palau d’Anglesola acollirà l’acte central de Ponent, presentat per Mariví Chacón i la meteoròloga Carme Farnell i amb la implicació de nombroses entitats i diferents activitats. Els productes que les persones podran comprar per sumar-se compten en aquest aniversari amb el disseny de Mariscal, que ja va participar en la primera edició. També el grup Macedònia ha compost una cançó per a l’ocasió.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.