Societat

Espot suspèn la recollida de les deixalles porta a porta

Espot suspèn la recollida de les deixalles porta a porta

El desplegament de la recollida d’escombraries porta a porta al Pallars Sobirà s’ha aparcat a Espot, on estava previst posar-lo en marxa el dilluns dia 13, fins que el consell comarcal habiliti una «àrea d’emergència» per recollir els residus que generen els visitants del Parc d’Aigüestortes. L’alcalde, Josep Sebastià, va assenyalar que a uns 100 metres de l’entrada al parc s’ubica el pàrquing, amb capacitat per a 250 vehicles, i es calcula que hi passen anualment 21.000 cotxes.

L’alcalde d’Espot va reclamar que hi hagi contenidors en aquest punt perquè els turistes puguin llançar la brossa en aquesta àrea d’emergència que encara està per ubicar, tot i que, segons Sebastià, segurament se situarà al costat de la central hidroelèctrica de la població. «Cal tenir en compte aquest problema a l’aparcament perquè si no què faran, emportar-se les escombraries a Barcelona?». Per un altre costat, una altra de les traves que cal resoldre que planteja l’alcalde d’Espot és com es recolliran les escombraries que produeixen les persones que es quedin als tres refugis que hi ha dins del parc en aquest terme municipal. Sebastià va indicar que el fet que exigeixin aquestes mesures no suposa oposar-se a la recollida porta a porta, com és el cas de Baix Pallars, que ha quedat fora de la iniciativa per votació dels veïns, i esperen implantar-la quan s’hagin resolt aquestes qüestions.

Per la seua part, el president del consell i alcalde de Sort, Llàtzer Sibís, va reconèixer que Espot és l’únic poble en el qual està pendent implantar el sistema, que ja cobreix el 90 per cent del territori de la comarca. No obstant, Sibís va admetre que el porta a porta ha de millorar rutes, horaris i materials, i que aquestes s’aplicaran de forma gradual.

TerritoriEspot · Pallars Sobirà
Més notícies de Espot →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Aigüestortes concentra els boscos madurs de més qualitat coneguts fins ara a Catalunya i Espanya
Societat

Aigüestortes concentra els boscos madurs de més qualitat coneguts fins ara a Catalunya i Espanya

Vanesa Ortega · 8 oct. 2026
Paneque anuncia un estudi de viabilitat del túnel de la Bonaigua
Societat

Paneque anuncia un estudi de viabilitat del túnel de la Bonaigua

Vanesa Ortega · 4 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.