Els casals Estiu de Petits i Estiu de Joc organitzats per l’Ajuntament de Lleida han conclòs amb un balanç molt positiu, segons ha expressat l’alcaldessa accidental, Carme Valls, durant la seva visita a les activitats que es porten a terme a l’escola bressol municipal de Balàfia i a l’Escola Països Catalans. Valls ha ressaltat la llarga trajectòria d’aquests programes, que proporcionen a les famílies lleidatanes la conciliació necessària durant les vacances escolars d’estiu. A més, ha subratllat la importància de l’educació en el lleure i els valors que es treballen, destacant l’assoliment de competències i habilitats personals, socials i emocionals que contribueixen al desenvolupament maduratiu i la socialització dels infants.
Aquest any, prop de 1.600 infants han participat en les activitats d’Estiu de Petits i Estiu de Joc, mantenint les mateixes places que en anys anteriors, però amb un reforç especial al mes de juliol a petició de les famílies. Aquesta oferta s’afegeix a la d’Esportmania, amb la qual la Paeria ha ofert un total de 3.400 places per a nens d’1 a 16 anys, combinant activitats esportives i de lleure educatiu.
Els infants d’Estiu de Petits han treballat diverses temàtiques, com la prehistòria, la construcció de castells, i la descoberta de les tradicions i espais emblemàtics de Lleida, incloent el Marraco, la Seu Vella, i la Festa Major. D’altra banda, els participants d’Estiu de Joc han explorat tradicions i cultures d’arreu del món, han resolt enigmes com a detectius, i han treballat en activitats de circ.
A més de les activitats dins l’escola, s’han organitzat sortides per conèixer el barri, visitar el Museu de l’Aigua, el Caixaforum, el Museu Roda-Roda, la Seu Vella, el bus turístic, el Teatre Goya, i les Ludoteques Municipals.
Carme Valls també ha visitat la Ludoteca Municipal del Centre Històric, on ha destacat la introducció del nou “Projecte Sènior”, que promou la socialització i millora cognitiva de les persones grans a través de jocs de taula a Llars de Jubilats i Centres de Dia. Aquest projecte s’ampliarà el proper curs amb sessions de tarda on els avis i àvies podran jugar amb els seus nets i netes. La Ludoteca del Centre Històric romandrà oberta en horari d’estiu fins al 6 de setembre.