Cultura

Èxit del Lleidantic en una edició conjunta de quatre salons amb més de 4.500 visitants

Èxit del Lleidantic en una edició conjunta de quatre salons amb més de 4.500 visitants

Lleidantic, Lleida Retro, la Trobada del Disc i Mini Expo Tren van tancar les portes aquest cap de setmana a Lleida amb més de 4.500 assistents. Els expositors van destacar el balanç positiu en satisfacció per l’alt percentatge de compradors i la qualitat dels visitants. Els assistents van valorar la gran varietat d’objectes, des de peces de col·leccionisme i articles de decoració fins a vinils i cassets, així com les novetats i exhibicions singulars, com vehicles clàssics i recreacions històriques.

Així mateix, el públic va apreciar la varietat i novetat de l’oferta, destacant el muntatge del campament americà de la II GM a càrrec de l’Associació de Recreació històrica Lleida Paratroops, la col·lecció de fotografies originals i inèdites d’Elvis Presley o l’exhibició de vehicles clàssics singulars com l’antic camió del Parc de Bombers de Barcelona o les motos vintage.

El director general de Fira de Lleida, Oriol Oró, ha destacat la presència de les novetats així com l’habilitació del nou vestíbul firal, “que fan que la fira sigui cada any una experiència diferent”. Segons Oró “el muntatge de quatre salons crea una sinergia interessant, amb visitants interessats específicament en cadascun dels sectors i un públic més generalista mogut per la nostàlgia i la curiositat i que gaudeix de tota l’oferta en conjunt”. A més, ha apuntat que una part significativa del públic s’ha desplaçat d’altres municipis. 

En l’àmbit musical, Àngel Querol, coordinador de la Trobada del Disc, ha explicat que, més enllà de la recuperació del vinil, un fet ja consolidat, “el saló ha confirmat un altre fenomen, la tornada del casset, un mètode de gravació molt més barat que el vinil que facilita que actualment molts grups joves tornin a gravar amb aquest sistema, de la mateixa manera que abans les bandes i músics que començaven ho feien amb maquetes”. A més, Querol assenyala que “també es confirma la recuperació dels discos petits, els singles, que ara s’han tornat a posar de moda en part gràcies a que els DJ’s els utilitzen en les seves sessions”.

Durant el cap de setmana, els quatre salons han comptat amb 45 expositors i més de 20.000 peces, que incloïen objectes antics i vintage, vehicles clàssics, discos de vinil i CD, així com articles de maquetisme i modelisme ferroviari. L’oferta firal ha estat molt diversa, des de petits detalls com un nino d’1 euro a un vehicle Chevrolet Corvette valorat en més de 100.000 euros.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.