Societat

Famílies del Pallars reclamen la creació d’una llar d’infants a l’escola de Ribera de Cardós

Famílies del Pallars reclamen la creació d'una llar d'infants a l'escola de Ribera de Cardós

Un grup de famílies de la Vall de Cardós (Pallars Sobirà) han iniciat una recollida de signatures per reclamar a l’Ajuntament la creació d’una llar d’infants. Aquesta s’hauria d’incloure a l’escola els Minairons de Ribera de Cardós. Les famílies promotores del manifest, emplacen al consistori a crear una taula de treball per tal d’aconseguir un espai i projecte educatiu consensuat i engrescador per tota la comunitat educativa. El Pla de Desenvolupament Local Sostenible de les Valls de Cardós, que va resultar d’un procés participatiu (2015-17) ja va recollir aquesta proposta i va concloure que és prioritari millorar serveis i infraestructures i enfortir l’Escola com a estratègia de dinamització i desenvolupament local.

La taula de treball hauria d’estar formada per l’Ajuntament de Vall de Cardós, representants de d’altres ajuntaments de la Vall Cardós, l’Escola els Minairons, i representants de les famílies interessades per tal d’aconseguir aquesta llar d’infants.

A les famílies els agradaria que la llar d’infants que reclamen és pogués inaugurar el pròxim curs 2021-22 i amb aquesta idea han iniciat una recollida de signatures per reclamar a l’Ajuntament començar a treballar al respecte.

Els pares i mares argumenten que la llar d’infants és necessària a la vall perquè és un «atractiu per a fixar població estable i un element estratègic per revertir l’actual envelliment de la població». Veuen la llar d’infants com «un agent de cohesió» entre els pobles de la Vall i de «conciliació laboral» de les famílies que hi viuen.

TerritoriVall de Cardós · Pallars Sobirà
Més notícies de Vall de Cardós →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Aigüestortes concentra els boscos madurs de més qualitat coneguts fins ara a Catalunya i Espanya
Societat

Aigüestortes concentra els boscos madurs de més qualitat coneguts fins ara a Catalunya i Espanya

Vanesa Ortega · 8 oct. 2026
Paneque anuncia un estudi de viabilitat del túnel de la Bonaigua
Societat

Paneque anuncia un estudi de viabilitat del túnel de la Bonaigua

Vanesa Ortega · 4 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.